کد خبر: 233439
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کودکان زاهدانی با شگفتی‌های علم فیزیک آشنا شدند

کودکان و نوجوانان عضومراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زاهدان با حضور در کارگاه «تفریح با علم» با شگفتی‌های علم فیزیک آشنا شدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این ویژه‌برنامه که با همکاری باشگاه فیزیک آریان پژوه برپا شد برخی از شگفتی‌های علم فیزیک که حاصل 10 سال تجربه و پژوهش‌های مختلف در این زمینه است به مخاطبان معرفی شد.
محمد علیزاده رییس و موسس باشگاه آریان‌پژوه «جنگ شگفتی‌های علم» را ابداعی دانست که مخاطبان آن شامل همه‌ی گروه‌های سنی از پیش‌دبستانی تا دانشگاهی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند و حتی برای کسانی که پیش زمینه و سواد علمی در مورد فیزیک ندارند نیز لذت‌بخش باشد چرا که شیوه‌ی اجرای آزمایش‌ها، بیشتر شبیه کارهای شعبده‌بازی است که ناخودآگاه افراد را به دنیای علم و آزمایش‌های آن علاقه‌مند می‌کند.
بی‌با رهسپار رابط واحد آموزش و پژوهش کانون استان سیستان و بلوچستان نیز در این‌باره گفت: به منظور جذب و پایدارسازی اعضای نوجوان مراکز تلاش‌می‌کنیم با برگزاری برنامه‌های جذاب و علمی ضمن دست‌یابی این مهم، به رشد و شکوفایی استعدادهای بچه‌ها در زمینه‌های مختلف علمی نیز کمک کنیم.
وی اجرای ویژه‌برنامه‌های آموزش علوم را از جمله فعالیت‌های 40‌گانه مراکز کانون دانست و افزود: تلاش ‌می‌کنیم با برگزاری چنین برنامه‌هایی و بهره‌گیری از جذابیت‌های فعالیت‌های علمی، کودکان و نوجوانان را به مطالعه، پژوهش و کنجکاوی در مورد محیط اطراف و شگفتی‌های علوم مختلف تشویق کنیم.