فرماندار کرمانشاه: کانون سنت‌های فرهنگی را  حفظ می‌کند

فرماندار کرمانشاه با تمجید از برگزاری هفدهمین جشنواره قصه‌گویی گفت: حفظ فرهنگ، با انجام فعالیت‌های فرهنگی محقق می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان، درحالی که مرحله‌ی استانی جشنواره‌‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون در بسیاری از استان‌های کشور برگزار شده یا در حال برگزاری است، استقبال از این رویداد  فرهنگی در میان مربیان و اعضای مراکز کانون روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.
در این میان طی چند روز گذشته جشنواره‌های قصه‌گویی در استان‌های چهار محال و بختیاری و اصفهان به پایان رسید و اکنون استان‌های تهران، قم، کرمان، کرمانشاه، البرز، مازندران و خوزستان در حال برگزاری این جشنواره هستند.
بر همین اساس فضل‌اله رنجبر فرماندار شهرستان کرمانشاه در جمع قصه‌گویان شرکت‌کننده این استان، برگزاری جشنواره قصه‌گویی را حفظ سنت‌های دیرینه‌ی گذشتگان دانست.
فرماندار کرمانشاه ضمن تشکر از توجه ویژه کانون پرورش فکری به حفظ اصالت‌های فرهنگی و سنت‌های فرهنگی گذشتگان، از کودکان و نوجوانان خواست تا ارتباط خود را با مراکز کانون بیشتر کنند و با حضور در  کانون به تقویت اخلاق و روحیه‌ی فرهنگ دوستی بپردازند.
وی در بخشی دیگر از سخنانش، خطاب به مسوولان و خانواده‌ها گفت: برای این‌که بر تهاجم فرهنگی دشمنان پیروز شویم و بر کارهای زشتی که بر علیه فرهنگ ما انجام می‌شود؛ فائق آییم، باید کارهای فرهنگی اصیل مانند قصه‌گویی و نمایش عروسکی برای کودکان انجام دهیم.
وی بار دیگر ضمن تشکر از مربیان و همکاران کانونی برای برگزاری این جشنواره افزود: مربیان کانون تلاش می‌کنند تا کودکان و نوجوانان محصولات فرهنگی مناسبی را دریافت کنند.
مرحله‌ی نهایی هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی قرار است دی ماه امسال در یکی از استان‌های کشور برگزار شود.