کودکان زنجانی با شیوه‌های مدیریت بحران آشنا شدند

هم‌زمان با هفته کاهش بلایای طبیعی بیش از 80 کودک در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان با شیوه‌های مدیریت بحران آشنا شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این ویژه برنامه که با همکاری سازمان آتش‌نشانی برگزار شد یعقوب محمدی مسوول آموزش سازمان آتش نشانی زنجان ابتدا با اشاره به تاریخچه مدیریت بحران در ایران حساسیت‌های این موضوع را برای کودکان و نوجوانان تشریح کرد.
محمدی با بیان مراحل مختلف چرخه مدیریت بحران مرحله تحلیل و خطرپذیری، پیشگیری و کاهش اثرات مخرب بلایا، آمادگی، پیش بینی و هشدار اولیه، پاسخ‌گویی و بازیابی را از جمله این مراحل عنوان کرد.
بر اساس این گزارش در این برنامه که با حضور دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی«پروین اعتصامی» زنجان و برخی خانواده‌های آن‌ها صورت گرفت مسوول آموزش سازمان آتش نشانی نکات دیگری را  نیز در زمینه مدیریت بحران برای حاضران توضیح داد.
وی هم‌چنین به خانواده‌ها یادآوری کرد شماره‌ تلفن‌های ضروری را در دفترچه تلفن‌های منزل خود یادداشت کنند  چرا که گاهی در بحران‌ها افراد آگاهی لازم برای تماس با سازمان‌های مربوطه را نیز ندارند.
محمدی در پایان بر تهیه کپسول آتش نشانی در منزل و فراگیری استفاده‌ی درست از آن تاکید و آگاهی افراد خانواده به ویژه کودکان از نشانی دقیق منزل را از نکات بسیار مهم در مدیریت بحران عنوان کرد.

مانور اطفای حریق به صورت عملی توسط کودکان در حیاط مرکز فرهنگی‌هنری شماره 1 کانون زنجان پایان‌بخش این ویژه‌ برنامه آموزشی بود.