کودکان مهم‌ترین رکن حیات کانون هستند

مدیرکل آفرینش‌های هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کودکان مهم‌ترین رکن حیات کانون هستند و فعالیت‌های مربیان نقش به‌سزایی در شکل‌گیری شخصیت آنان دارد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسین موذن در جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون مازندران افزود: با توجه به اهمیت فعالیت‌های مربیان و نحوه‌ی برگزاری کارگاه‌های کانون و تاثیر آن در شکل‌گیری و آینده‌سازی کودک؛ بازدید کارشناسی به صورت همیشگی از استان‌های مختلف صورت می‌گیرد.
موذن با تاکید بر این که بازید امری دوسویه است که باعث انتقال تجربیات و دانش مربیان و کارشناسان به یک‌دیگر می‌شود ادامه داد: مرور برنامه‌ها و رفع موانع، مشکلات و آشنایی با فعالیت‌های خاص هر مرکز از دیگر ویژگی‌های این بازیدها است.
مدیرکل آفرینش‌های هنری و ادبی کانون در بخش دیگری ازصحبت‌های خود بچه‌ها را مهم‌ترین مخاطبان کانون دانست و گفت: بر همین مبنا کارشناسان باید در جهت هم‌خوانی مسیر فعالیت‌های مراکز با اهداف بلند مدت و کوتاه مدت کانون نظارت و کنترل داشته باشند.
موذن از کارشناسان به عنوان یک معیار و خط کش برای شناخت درست فعالیت‌ها و برنامه‌های مراکز یاد کرد و بر نظارت موثر و مستمر آنان بر این فعالیت‌ها تاکید کرد.
مدیرکل کانون مازندران نیز در جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان گفت: حضور کارشناسان ستاد در این استان فرصت موثری برای درک بهتر فرصت‌ها و آسیب‌های پیش رو است.
عزیززاده گرجی گفت: درک نقطه نظرهای کارشناسان ستاد و مقایسه این استان با سایر استان‌ها نیز در جهت شناخت بهتر جایگاه فعلی این استان کمک می‌کند.
وی با ارایه گزارش آماری از تعداد مربیان و مراکز کانون مازندران اظهار داشت: مازندران دارای 29 مرکز فرهنگی، هنری و ادبی است که از این تعداد 25 مرکز ثابت، 3 مرکز سیار و یک مرکز پستی فعالیت می‌کنند.
گرجی افزود: 144نفر نیرو در این کانون فعالیت دارند که از این میان 33 نفر در اداره کل، 25 نفر مربی مسوول، 23 نفر مربی فرهنگی، 15 نفر مربی ادبی، 22 نفر مربی هنری و 27 نفر نیروی خدمات در مراکز این استان مشغول به‌کار هستند.

مدیرکل کانون مازندران هم‌چنین اظهار داشت: برای پایدار سازی اعضا در مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش منعقد شده است تا دانش‌آموزان در بازدید از مراکز کانون بتوانند ضمن عضویت از خدمات این مراکز برخوردار باشند.