پرواز چهارمین مرغک کانون بر فراز اندیمشک

چهارمین مرکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در اندیمشک گشایش یافت

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تعدادی از کودکان و نوجوانان 6 تا 16 ساله‌ ساکن کوی لور اندیمشک و منطقه‌های اطراف آن، هم‌زمان با گشایش این مرکز به عضویت کانون درآمدند.
بر اساس این گزارش، مرکز شماره 4 کانون پرورش فکری اندیمشک در زمینی به مساحت یک هزار و 575 مترمربع و زیربنای 517 مترمربع از محل اعتبارات استانی ساخته شده و در آن برای کودکان و نوجوانان سالن مطالعه، گود قصه‌گویی، سالن نمایش فیلم و تئاتر عروسکی و سه کارگاه آموزشی در نظر گرفته شده است.
در آیین گشایش این مرکز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد مهدوی امام‌جمعه موقت و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک، امیر حمزه بزرگی معاون فرماندار اندیمشک، عبدالنبی شاکریان مدیرکل کانون خوزستان، جمعی از مسوولان و مربیان کانون و تعدادی از کودکان و نوجوانان این شهرستان حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم عبدالنبی شاکریان مدیرکل کانون خوزستان گشایش چهارمین مرکز کانون را در شهرستان اندیمشک هم‌زمان با هفته بسیج به فال نیک گرفت و این مکان را متعلق به کودکان و نوجوانان این شهرستان دانست و اعلام کرد: کانون پرورش فکری در استان خوزستان در حال حاضر یک مرکز دیگر را نیز در اندیمشک آماده افتتاح دارد و به‌زودی این مرکز در خدمت کودکان و نوجوانان این شهرستان درخواهد آمد.
در ادامه، سرود کانون توسط اعضای مرکز شماره 2 کانون اندیمشک برای حاضران اجرا شد و حجت‌الاسلام سید محمد مهدوی امام‌جمعه موقت و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک، سخنانی را در باب فعالیت‌های کانون ایراد کرد.
وی فعالیت‌های مراکز کانون در سراسر کشور را بسیار تأثیرگذار معرفی کرد و افتتاح این مرکز را در منطقه کوی لور اندیمشک یک اتفاق خوب فرهنگی معرفی و از تلاش دست‌اندرکاران ساخت و راه‌اندازی این مرکز فرهنگی‌هنری تقدیر کرد.
در این آیین همچنین امیر حمزه بزرگی معاون فرماندار اندیمشک، افتتاح این مراکز را گامی در راستای رشد تعالی فرهنگ معرفی کرد و گفت: هر جامعه‌ایی که به کتاب و کتاب‌خوانی روی بیاورد پله‌های ترقی را به‌سرعت طی خواهد کرد که این مهم در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.
اجرای دکلمه توسط عضو نوجوان دختر کانون شماره 2 اندیمشک و خوانش سوگندنامه مطالعه توسط دیگر عضو کانون از جمله برنامه‌های آیین گشایش چهارمین مرکز کانون در شهرستان اندیمشک بود که توسط کودکان و نوجوانان اجرا شد.
گفتنی است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با افتتاح این مرکز در شهرستان اندیمشک تعداد مراکز فرهنگی هنری خود را در استان خوزستان به 52 رساند تا کودکان و نوجوانان بیشتری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون بهره‌مند شوند.