بازخوانی «زیبایی‌های کربلا» در هشتمین سوگواره حسینی کانون قزوین

هشتمین سوگواره حسینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین صبح روز 6 آذر در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون این شهر آغاز می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل کانون استان قزوین در آستانه‌ی برگزاری این سوگواره در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان انتخاب موضوع "زیبایی‌های کربلا" و افزوده شدن بخش مقاله‌های عاشورایی را ویژگی‌های این رویداد مذهبی برشمرد.
به گفته‌ی طیب ملکی‌پور امسال در مجموع بیش از 1300 اثر از 371 مربی و 590 عضو کانون به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد که در نهایت 50 نفر به عنوان برگزیده در 4 بخش ادبی، هنری، مقاله و قصه‌گویی برای حضور در این برنامه دعوت شده‌اند.
وی با اعلام این که هنرمندان، شاعران و نویسندگان از 30 استان کشور در این سوگواره حضور دارند، توضیح داد که امسال نیز دکتر محمدرضا سنگری (عاشوراپژوه مطرح کشور) سخنران ویژه این مراسم خواهد بود و در کارگاه‌های متعدد از زیبایی‌های کربلا سخن خواهد گفت.
رونمایی از کتاب «با عاشوراییان» (مجموعه مدون 7سال سخنرانی دکتر سنگری در سوگواره قزوین) نیز به گفته‌ی ملکی‌پور در جریان برگزاری این رویداد رونمایی می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری درباره اهداف برگزاری این سوگواره هم گفت: این سوگواره با هدف ترویج فرهنگ دینی، مذهبی و عاشورایی و ارتقای سطح اندیشه و هنر مربیان و اعضای شرکت‌کننده در حوزه‌های مذهبی برگزار می‌شود.
وی تشویق و تقویت روحیه‌ی خودباوری در هنرمندان حوزه دین، استفاده از تجارب افراد شرکت کننده در این حوزه‌ها، ترویج برنامه‌های دینی و بهره‌مندی از اندوخته‌ها و آموزه‌های اساتید ممتاز حوزه پژوهشی و عاشورایی توسط عموم مردم را از دیگر اهداف برگزاری هشتمین سوگواره سراسری حسینی (ع) برشمرد.
هشتمین سوگواره حسینی کانون استان قزوین روزهای 6 و 7 آذر برگزار می‌شود و قرار است در مراسم افتتاحیه استاندار و جمعی از مسوولان استانی و مسوولان کانون حضور داشته باشند.

این سوگواره شامگاه روز 7 آذر در حسینیه آقا سیدجمال قزوین به پایان می‌رسد.
محل برگزاری هشتمین سوگواره عاشورایی شهرک کوثر فلکه‌ی دوم بلوار شهید محلاتی مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اعلام شده است.