نغمه‌های انقلاب در مراکز کانون تهران

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران ویژه برنامه‌های سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در قالب‌های متنوع طراحی و اجرا کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این ویژه برنامه‌ها در دو بخش ستادی و استانی  برای کودکان و نوجوانان طراحی و اجرا ‌شد.
 بر اساس این گزارش ویژه برنامه تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) با حضور مدیرکل، معاونان، کارشناسان و کارکنان ستاد، به همراه اعضای مرکز فرهنگی هنری روز ششم بهمن در مرقد مطهر  امام خمینی (ره) برگزار شد.
 هم‌چنین روز 12بهمن اعضای  فراگیر مرکز فرهنگی‌هنری شماره 20 کانون تهران با اجرای برنامه‌ حاملان قرآن، جشن رسمی نخستین روز از دهه مبارک فجر سال 93 را آغاز کرند.
دعوت از مدرسه‌های نزدیک به هر مرکز و اجرای برنامه‌های شاد، جذاب و متنوع نظیر اجرای مسابقات مختلف، معرفی کتاب‌های انقلابی و شخصیت‌های تاثیرگذار در جریان انقلاب، برپایی نمایشگاه‌های آثار اعضا و کارگاه‌های هنری برای دانش‌آموزان در طول روزهای دهه فجر یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های کانون در این استان است.
در عین حال بسیاری از مراکز نیز با معرفی دست‌آوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های جامعه ایرانی در سه دهه گذشته، رشد در زمینه‌های پزشکی، صنعت، سلامت، هسته‌ای، فرهنگی، هنری، کشاورزی و اقتصاد را به مخاطبان یادآوری می‌کنند.
همچنین در حرکتی هم‌سو روز 15بهمن  به فعالیت‌های خانواده محور اختصاص یافت که در قالب برنامه‌هایی با عنوان «خانواده ایرانی اسلامی من»، «من کودک ایرانی‌ام» و  «حضور در منزل خانواده‌های معظم شهدا» اجرا شد.
 بر همین اساس برخی از مراکز نیز با برپایی راهپیمایی‌های نمادین، اعضای مراکز را به خیابان‌ها آوردند تا شور و شوق انقلاب را در وجود آن‌ها و مخاطبان و سایر مردم ایجاد  و آن‌ها را برای حضور در راهپیمایی روز 22 بهمن آماده کنند.
پخش سرودهای انقلابی، اجرای سرود توسط کودکان و نوجوانان، نمایش فیلم و پویانمایی، اجرای مسابقات عکاسی، نقاشی وبسیاری فعالیت  دیگر نیز بخشی از برنامه‌های طراحی شده برای این ده روز بود.
گفتنی است برخی از مربیان  کانون تهران نیز هم‌زمان با جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در برنامه‌های مختلف تلویزیونی به قصه‌گویی با موضوع‌های انقلابی پرداختند.