مرکز تخصصی نجوم کانون اصفهان، گشایش یافت

مرکز تخصصی نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان، هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرکز تخصصی نجوم کانون اصفهان، با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال و با هدف افزایش دانش علمی کودکان و نوجوانان، آغاز به کار کرد.
بر این اساس، این مرکز مجهز به آسمان نما، رصد خورشید و کارگاه آشنایی با منظومه شمسی و صور فلکی است که کودکان و نوجوانان علاقه‌مند می‌توانند اطلاعات و مهارت‌های لازم را در این خصوص، فرا گیرند.
سیدحامد عسگری‌فر مدیر کل کانون اصفهان در این مراسم گفت: این مرکز با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال و در فضای 100 متری مجهز به آسمان‌نمای پیشرفته، تلسکوپ و دوربین‌های باکیفیت بالا، بستر مناسبی برای رشد علمی اعضای کانون، دانش‌آموزان مدارس و سایر علاقه‌مندان به نجوم است.
وی با تاکید بر افزایش امکانات علمی و آموزشی در مراکز فرهنگی هنری کانون بیان کرد: رشد و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری مهم‌ترین برنامه در کانون است و برای رسیدن به این منظور باید برنامه‌ریزی و تلاش کرد.
عسگری‌فر ادامه داد: کانون اصفهان به منظور برآورده ساختن انتظارات خانواده‌ها در سه سال گذشته، برخی انبارهای خود را با تجهیز امکانات کافی و باکیفیت به مکان‌هایی مناسب برای استفاده کودکان و نوجوانان تبدیل کرده است که تغییر انبار فروش محصولات کانون به مرکز فرهنگی هنری شماره 13، تبدیل انبار به مرکز آموزش و خوابگاه مجهز و هم‌چنین تغییر انبار به مرکز تخصصی و پیشرفته نجوم از جمله اقداماتی بوده که از سال 90 تا 93 صورت گرفته است.
مدیر کل کانون اصفهان، در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به فعالیت‌های مختلف کانون در ایام دهه مبارک فجر، اظهار کرد: مطابق فرموده حضرت امام خمینی(ره) حفظ نظام اسلامی از واجبات است و بر همین مبنا مسوولان مراکز و تمامی همکاران باید در فعالیت‌های خود همواره سعی کنند آرمان‌ها و دست‌آوردهای انقلاب اسلامی را با استفاده از قالب‌های متنوع فرهنگی، هنری به کودکان و نوجوانان منتقل کنند.
هم‌چنین در این مراسم، اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون اصفهان، برنامه‌های مختلفی مانند نمایش خلاق، نقالی و سرود را اجرا کردند.
گفتنی است؛ مرکز تخصصی نجوم به آدرس سه راه سیمین، شهرک ولی عصر، خیابان بانو علویه همایونی، مرکز فرهنگی هنری شماره 10 کانون پذیرای مدارس و خانواده‌ها است.