کودکان اصفهانی با لهجه‌ها و گویش‌های محلی استان خود آشنا شدند

مسابقه‌ای با عنوان «یه رش بگرد تو شهردون» تلاش کرد تا کودکان اصفهانی را با لهجه‌ها و گویش‌های محلی مناطق مختلف این استان آشنا کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مسابقه به همت واحد کارشناسی ادبی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان برگزار و فراخوان آن شش ماه پیش به مراکز 60 گانه کانون در استان اصفهان ارسال شده بود.
در این فراخوان از کودکان و نوجوانان خواسته شده بود در سه بخش تحقیق و پژوهش، داستان و شعر در زمینه آداب و رسوم، لهجه‌ها و گویش‌های محلی آثار خود را به این واحد کارشناسی ارسال کنند.
 براساس این گزارش پس از پایان مهلت ارسال بیش از 250 کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان اصفهان آثاری را در بخش‌های مختلف  به صورت انفرادی و گروهی خلق و به دبیرخانه مسابقه ارسال کردند که پس از بررسی، 15 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد.
 بر همین اساس روز 7 اسفند 93 از برگزیدگان این مسابقه در آیینی با حضور مدیرکل کانون استان اصفهان در مجتمع فرهنگی هنری کانون اصفهان تجلیل شد.
گفتنی است در آیین پایانی این مسابقه برنامه‌های مختلفی از جمله اجرای نمایش‌خلاق اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون اصفهان، سرود اعضای مرکز حسن‌آباد، اجرای دکلمه اعضای مراکز کانون «نجف‌آباد»، «قهدریجان»، «خمینی‌شهر»، «شهرضا» و «گز» با گویش‌های مختلف محلی اجرا شد.