آموزه‌های دینی را تدریجی به کودکان آموزش دهید

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان به مربیان و کارکنان کانون این استان توصیه کرد آموزه‌های دینی را به صورت تدریجی به کودکان آموزش دهند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون, حجت‌الاسلام محمدحسن فروزان‌نژاد گفت: یکی از رسالت‌های مهم کانون تربیت دینی کودکان و نوجوانان است و بهترین فصل تربیت دینی، دوره‌ی کودکی است و این افتخاری برای مربیان کانون است چرا که حساس‌ترین زمان پرورش کودکان به آن‎ها سپرده شده است.
وی ضمن گرامی‌داشت روز شهدا و تقدیر از کارکنان کانون در تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان افزود: خدا را سپاس می‌گویم که توفیقی حاصل شد، تا درکنار مسولان دلسوز کانون شاهد رشد و پیشرفت کودکان و نوجوانان این استان باشم.
فروزان نژاد تصریح کرد: هدف از آموزش و پرورش الهی این است که فرزندان صالحی را تربیت کنیم و همان‌طور که در روایات نیز موجود است یکی از دعاهای پیامبران، داشتن نسلی نمازگزار است.
وی تاکید کرد: بهترین فصل تربیت دینی و آموزش نماز، فصل کودکی است زیرا کودک با فطرتی پاک پذیرای تمام خوبی‌هاست.
رییس ستاد اقامه نماز استان ضمن بیان اهمیت، اصول و روش‌های مختلف آموزش به کودکان یادآور شد: اولین دستوری که به پیامبر صادر شد این بود که «اهل خود را به نماز دعوت کن» هم‌چنین اولین سوالی که در قیامت از انسان می‌شود درمورد نماز است.
امام جمعه موقت بندرعباس در بحث آموزش نماز، به بحث آسان‌گیری و تدریجی بودن آموزش اشاره کرد و افزود: آموزش به کودکان باید به صورت تدریجی انجام شود و نباید انتظار داشته باشیم کودکان سریع، اهل عبادت شوند بلکه باید به صورت تدریجی این مسیر را برای آن‌ها هموار کنیم.
فروزان‌نژاد یکی دیگر از روش‌های یادگیری را روش تکرار عنوان و اضافه کرد کودک بر اثر آموزش و تکرار پیام‌ها را بهتر دریافت می‌کند و آموزش‌ها ملکه ذهنش می‌شود هم‌چنین آموزش دینی از طریق قصه‌گویی، مثل‌گویی، تشویق، الگو پذیری و هشدار از جمله روش‌های آموزشی است که می‌توان در امر آموزش از آن‌ها بهره برد.
وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش مسوولان کانون در امر ترویج نماز در مراکز کانون اظهار کرد: کسانی که با کودکان سر و کار دارند باید بسیار با محبت و مهربانی با آن‌ها رفتار کنند چرا که مهربانی نقطه آغاز ارتباط با کودکان است و شایسته است کودکان در سایه تعلیمات قرآنی و با ابراز مهربانی مربیان به تربیت دینی و اسلامی دست ‌یابند.
هم‌چنین در پایان این نشست بخشی از وصیت نامه‌ی شهید خلیل بارانی‌زاده و شهید امیردهقانی خوانده شد و مسوول ستاد اقامه نماز کانون این استان نیز گزارشی از فعالیت‌های این ستاد ارایه کرد.
نشست مسوولان و کارکنان کانون هرمزگان با رییس ستاد اقامه نماز این استان به مناسبت گرامی‌داشت روز شهدا، 21 اسفند در مجتمع فرهنگی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرعباس برگزار شد.