استاندار سیستان و بلوچستان: محصول پاک کانون، انباشتی از تجربه‌هاست

استاندار سیستان و بلوچستان معتقد است که انباشت یافته‌ها و تجربه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محصولی پاک و اثرگذار است که باید در تمامی مناطق محروم کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی اوسط هاشمی در دیدار با مدیرعامل کانون در زاهدان گفت که رویکردی کانونی دارد و مایل است این فعالیت‌های فرهنگی به صورت عادلانه در اختیار تمامی کودکان و نوجوانان قرار بگیرد و معنی عدالت این است که مزه این فعالیت‌ها را بچه‌های همه مناطق به ویژه مناطق محروم بچشند.
وی با اشاره به سابقه‌‌ی مدیریت خود در هشت استان کشور به عنوان استاندار، یادآوری کرد که با کانون آشناست و محصولات کانون را همیشه در صندوق عقب خودروی خود قرار می‌دهد تا در بازدید از مناطق استان به کودکان و نوجوانان هدیه کند.
هاشمی اهمیت کانون را به میزان اهمیت و قدرت فراگیری کودکان از سنین خردسالی ارتباط داد و از کانون خواست که فعالیت‌های خود را در متن جامعه گسترش داده و شخصیت کودکان و نوجوانان را - در زمانی که نیاز به احساس حضور و بودن دارند - شکل ‌دهد.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این که کانون دریایی از نیروی انسانی را در اختیار دارد، تصریح کرد: همه‌ی مدارس کشور می‌تواند - به شرط حضور نیروهایی هنرمند، خوش سلیقه و اهل جوشش با کودکان - به  کانون تبدیل شود و شما می‌توانید چتر حضورتان را به وسعت آموزش و پرورش گسترش دهید و در مساجد و محلات نیز حضور پیدا کرده و کودکان را با کتاب آشنا کنید.
وی اضافه کرد: فعالیت‌های کانون می‌تواند شور و نشاط و شادابی را وارد مدرسه‌ها کند و به نظر من باید در ابتدای سال تحصیلی و با همکاری کانون، بازگشایی مدارس با یک هفته شور و نشاط و نمایش همراه شود.
مدیرعامل کانون نیز که روزهای 26 و 27 فروردین به زاهدان سفر کرده بود، در این دیدار با بیان گزارشی از فعالیت‌ها و تولیدات کانون در سراسر کشور توضیح داد که کانون در بسیاری از مناطق محروم کشور حضور دارد اما سیاست ما در حوزه‌ی گسترش مراکز به ویژه در استان سیستان و بلوچستان، بیشتر راه‌اندازی مراکز سیار روستایی است.
علیرضا حاجیان‌زاده تاکید کرد اگر مسوولان حمایت و اهتمام بیشتری داشته باشند تردیدی نیست که این فعالیت‌ها گسترش پیدا می‌کند هم اکنون برخی از کشورهای جهان به دنبال این هستند که از شیوه‌های کانون در کشور خود الگوبرداری کنند ولی ما در کشور خود با کمبود و محدودیت روبرو هستیم.
وی از استاندار سیستان و بلوچستان خواست با توجه به همسایگی این استان با دو کشور افغانستان و پاکستان و وجود مناطق محروم و کم برخوردار، اهتمام بیشتری به فعالیت‌های کانون صورت بگیرد.
مدیرعامل کانون تاکید کرد: موضوع کانون فقط اوقات فراغت و تعلیم و تربیت نیست و بسیاری از رفتارهای اجتماعی و حتی مسایل امنیتی  از همین دوران کودکی شکل می‌گیرد و کانون می‌تواند بر روی مخاطبان خود تاثیر بگذارد.
علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان نیز که در این دیدار حضور داشت گفت: این اداره با کانون استان در ارتباط است و با هماهنگی کانون برنامه‌های ویژه‌ای را برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی در روزهای بدون کیف و کتاب(پنج‌شنبه‌ها)ی مدارس طراحی کرده‌ایم.
بر اساس این گزارش در این سفر محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون، مدیرعامل را همراهی می‌کرد.
حاجیان‌زاده در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان در دو نشست عمومی و خصوصی با کارکنان کانون استان به گفت‌و‌گو پرداخت و از مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک، سه، پنج و مجتمع کانون زاهدان بازدید کرد.
دیدار با امام جمعه و نشست با اعضای نوجوان مراکز کانون زاهدان بخش دیگری از این سفر دو روزه بود.