فعالیت‌های شاخص کانون بوشهر مورد حمایت استانداری است

استاندار بوشهر، مخاطبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را قشری بسیار مهم و تاثیرگذار توصیف و برای حمایت از فعالیت‌های شاخص کانون اعلام آمادگی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مصطفی سالاری در ملاقات با مدیرعامل کانون - که برای یک سفر دو روزه به بوشهر سفر کرده بود - یادآور شد که استانداری بوشهر از برنامه‌های مشخص کانون - در کنار فعالیت‌های جاری آن - حمایت می‌کند.
وی وجود استعدادهای فراوان در میان کودکان و نوجوان در حوزه‌های فرهنگ، ادبیات و هنر را خصلت استان بوشهر و این استان را در این زمینه‌ها پیشرو دانست و گفت: محصولات کانون نیز در همین حوزه‌هاست و می‌تواند این فعالیت‌ها در استان رشد خوبی داشته باشد.
استاندار بوشهر با بیان این که این استان جزو استان‌های پیشرو در استفاده از فضای سایبر و اینترنت است و سرانه‌ مصرف اینترنت در آن - به استناد آمارهای مخابرات - بسیار بالا است، خاطر نشان کرد: کانون هم می‌تواند از این فضاها استفاده کند و محصولات خود را در این زمینه با قیمت کمتری در اختیار مصرف‌کنندگان این محصولات فرهنگی قرار دهد، در عین حال در چنین فضاهایی تعداد مخاطبان نیز چندین برابر خواهد شد.
سالاری به اقدام‌های مهمی که برای پوشش دادن کودکان و نوجوانان استان بوشهر در حوزه‌های ورزشی و بهداشتی از جمله حوزه‌بهداشت دهان و دندان صورت گرفته است، اشاره کرد و افزود: کانون در صورتی که برنامه‌های مشخصی داشته باشد از آن حمایت می‌کنیم. استان بوشهر استان کم جمعیتی است اما از نظر دانش و سطح آموزش، وضعیت خوبی دارد.
علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون نیز  در این دیدار - که روز 30 اردیبهشت 1394 در دفتر استاندار برگزار شد - گزارشی از تعداد مراکز و فعالیت‌های کانون در سراسر کشور ارایه کرد و گفت: در حال حاضر دارای 912 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و کتاب‌خانه‌ی پستی هستیم اما به دلیل مشکلات مالی و نیروی انسانی سیاست کانون توسعه مراکز سیار است. درعین حال اگر در منطقه‌ای - با توجه به جمعیت زیاد آن - نیاز به توسعه مراکز ثابت احساس شود در این زمینه اقدام به ساخت مرکز خواهیم کرد.
پیشنهادهای مشخص مدیرعامل کانون به استاندار، حمایت از برگزاری جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی کانون به ویژه جشنواره قصه‌گویی و کمک به خرید چند دستگاه خودرو برای راه‌اندازی مراکز سیار روستایی بود که استاندار خواستار ارایه‌ی پیشنهاد در این زمینه‌ها از سوی کانون شد.
حاجیان‌زاده اضافه کرد: تمامی فعالیت‌های کانون در حوزه‌ی اوقات فراغت است و این مساله پیچیده و بسیار جدی است. برای این که بتوانیم کودکان و نوجوانان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم باید از حمایت مسوولان برخوردار باشیم.
 مدیرعامل کانون در عین حال تاکید کرد: کار با کودکان باید فارغ از مسایل و جناح بندی‌های سیاسی انجام شود و کانون همیشه از این مساله مراقبت می‌کند.
وی یادآور شد: خروجی‌ها، استعدادها و ظرفیت‌های کانون بوشهر بی‌شمار و کانون این استان دارای برنامه‌های مشخص و مدیریت و مربیان مسلطی است و برنامه‌های آن به نسبتی که مورد حمایت قرار بگیرد، شکل خواهد گرفت.
در این ملاقات که فتح‌الله حقیقی معاون سیاسی امنیتی استاندار، فریدون واحدی معاون توسعه و منابع انسانی و مجتبی دانشور سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون همچنین زکیه امیرپور مدیرکل و آرش یزدان‌شناس معاون کانون بوشهر نیز حضور داشتند، مدیرکل کانون استان با قدردانی از حمایت‌های استانداری از کانون استان، خواستار همکاری استانداری در خرید یا احداث یک ساختمان برای انتقال کلاس‌های آموزشی کانون زبان شد، چرا که به‌ گفته‌ی وی این کلاس‌ها در حال حاضر در ساختمانی استیجاری برگزار می‌شود.
امیرپور توضیح داد که کانون استان در حال حاضر دارای 20 مرکز فرهنگی‌هنری شامل 17 مرکز ثابت، دو مرکز سیار روستایی و یک کتاب‌خانه پستی است.
بر اساس این گزارش مدیرعامل کانون در سفر به بوشهر با مربیان کانون و نوجوانان عضو مراکز این استان دیدار کرد و در جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون بوشهر نیز شرکت کرد.