اعتماد به کانون نتیجه تاثیرگذاری کتاب‌خانه‌هاست

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معتقد است: اعتماد والدین و نخبگان جامعه به کانون نتیجه تاثیر عمیق کتاب‌خانه‌های ساده اما صمیمی آن بر ذهن مخاطبان است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن حموله که برای افتتاح یک سالن آمفی تئاتر در مرکز فرهنگی‌هنری مارگون استان کهگیلویه و بویراحمد به این شهر سفر کرده بود، در جمع مسوولان استانی در عین حال تاکید کرد: این اعتماد سرمایه‌ای برای کانون است و همه تلاش خود را به کار می‌بندیم که روز به روز بر دامنه این اعتماد افزوده شود و مخاطبان از چشمه‌سار فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی کانون سیراب شوند.
گشایش یک سالن 100 نفره کوچک در شهر مارگون از آن‌رو اهمیت دارد که در این شهر، سالن دیگری برای تماشای فیلم و تئاتر برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها وجود ندارد.
حموله در این آیین به اهمیت وجود مراکز کانون اشاره کرد و اظهار داشت: کتاب‌خانه‌های کوچک اما صمیمی و پر انرژی کانون با قدمتی نزدیک به 50 سال و با وجود مربیان مهربانش، افتخار میزبانی کودکان و نوجوانانی را دارد که سرشار از استعداد و خلاقیت‌اند و کانون را به عنوان بهترین راه برای پرورش استعدادهای خود برگزیده‌اند.
مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون در ادامه گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نامی آشنا برای کسانی است که با سوز و تعهد، دغدغه نسل خردمند و خرد ورز، خلاق و مشتاق، امیدوار و با نشاط برای فردای میهن عزیزمان برخوردارند، نسلی که بتواند آینده ایران اسلامی را تضمین و مسوولیت‌های خطیر اجتماعی را به شایستگی بر عهده بگیرند .
حموله تصریح کرد: کانون در عین حال افتخار دارد که چتر فعالیت‌های متنوعش را به صورت یکسان، استاندارد و واحد برای تمامی کودکان و نوجوانان میهن عزیزمان ایران گسترش داده است.
وی آغاز به‌کار سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی هنری مارگون را ادامه اجرای سیاست‌های کلان در کانون دانست و افزود: می‌طلبد با همت و مساعی ارزشمند مسوولان استان و بخش مارگون، شاهد ارتقای جایگاه بیش از پیش کانون و بهره‌مندی و توسعه و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان این مرز و بوم باشیم.
حموله افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیرباز توانسته است با فعالیت‌های جذاب و تاثیرگذار و از طریق آموزش‌های غیرمستقیم در تبیین و انتقال مفاهیم تربیتی نقش مهمی را در ایفای مسوولیت‌های تاثیرگذار بر عهده گیرد. در این میان  فعالیت‌های مربوط به هنرهای نمایشی مانند تئاتر و نمایش عروسکی، تولید و پخش فیلم‌های سینمایی نیز از سوابق درخشان کانون در این زمینه است.
این مقام مسوول اظهار امیدواری کرد این سالن در آینده‌ای نزدیک - با حمایت مدیرکل کانون استان - نقش مهمی را در انتقال مفاهیم کمی و کیفی کانون ایفا کند.
وی در پایان اظهار داشت: تردیدی نیست که مسوولان و معاونت فرهنگی کانون تمام همت و تلاش خود را در این راه به کار خواهند بست چرا که اعتقاد راسخ داریم که اجرای هر فعالیت فرهنگی‌هنری تخصصی و کارشناسی شده برای کودکان و نوجوانان به واقع شناخت و هدایت استعدادهای آن‌ها و سرمایه‌گذاری در مسیر تعالی کشور اسلامی ایران است و به طور یقین کودکان و نوجوانان این استان و شهر مارگون نیز سهم به‌سزایی در این مسیر خواهند داشت.


کانون، کودکان را برای جامعه پذیری آماده می‌کند
حجت‌الاسلام علی‌فتح میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به این‌که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روح بچه‌ها را پرورش می‌دهد گفت: در این مجموعه فرهنگی قشر کودک و نوجوان برای جامعه‌پذیری آماده می‌شوند .
میرمحمدی در آیین گشایش سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی‌هنری مارگون در جمع مسولان استانی و کشوری ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرکل جدید کانون استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم‌واره افراد بزرگ‌سال و به ویژه مربیان، آیینه‌ی تمام نمای کودکان ونوجوانان هستند .
وی ادامه داد دروغ، غیبت، پرخاش‌گری و نظم در امور، از جمله مواردی است که کودکان و نوجوانان از آن الگو می‌گیرند بنابراین باید تلاش‌کنیم به این موضوع مهم توجه ویژه داشته باشیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت فعالیت‌های کانون در زمینه رشد و پرورش استعدادهای کودکان تصریح کرد: همیشه کارهای بزرگ با دستان بزرگ صورت نمی‌گیرد بلکه به عقل و اندیشه بازمی‌گردد.
میرمحمدی با درخواست از مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون در خصوص شهرهای فاقد مرکز فرهنگی‌هنری گفت: اوضاع خدمات رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان در شهرهای حاشیه‌ی مرکز استان مطلوب نیست و شهرهای زیادی وجود دارد که فاقد مرکز فرهنگی‌هنری است و این برای آینده بچه‌های این مناطق نگران کننده است.
وی هم‌چنین از مسوولان خواست که اعتبارات و مجوز نیروی انسانی شهرهای فاقد مرکز فرهنگی‌هنری را در اولویت امور قرار دهند.
در این مراسم مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: موضوعی که امروزه باید به آن بیشتر توجه شود تعلیم و تربیت و مسایل آموزشی کودکان و نوجوانان است.
عیسی گرجی‌زاده اظهار افزود: شاید در این مسیر ناهمواری‌هایی باشد اما راه بسته نیست و باید تلاش کنیم به قابلیت‌های نجابت ذاتی و آموزه‌های دینی و اسلامی کودکان و نوجوانان بیشتر توجه داشته باشیم و این مستلزم یک برنامه‌ریزی دقیق و همه جانبه در این زمینه است.
وی در ادامه به آموزش هدف‌دار اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد رابطه میان نیازهای جسمانی و معنوی کودک و نوجوان، رابطه با اجتماع و طبیعت و این‌که علم روح افزا باشد، از شرایط آموزش هدف‌دار است.
گفتنی است سالن مرکز فرهنگی‌هنری مارگون دوشنبه 28 اردیبهشت با استقبال مدیران و مردم این شهر افتتاح شد.