توسعه‌ی مراکز کانون مهم‌ترین اصل در حوزه کودکان

فرماندار تهران فرهنگ‌سازی، توسعه‌ی مراکز، و تشویق خانواده‌ها به استفاده از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از مهم‌ترین اصول در حوزه‌ی فرهنگی کودک عنوان کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عیسی فرهادی در حاشیه‌ی گشایش نمایشگاه آثار برگزیده‌ی اعضای مراکز کانون تهران و بازدید از موزه کودک، مرکز فرهنگی‌هنری شماره 43 کانون تهران و کارگاه‌های هنری در مرکز آفرینش‌ها با بیان این مطلب گفت: فعالیت‌های کانون بهترین فوق برنامه در طول سال و اوقات فراغت بچه‌ها در تابستان است.
فرماندار تهران افزود: امروز با توجه به رشد فن‌آوری‌های نوین  و در دسترس بودن آن‌ها بیش از هر زمانی توجه به مباحث فرهنگی کودکان و نوجوانان احساس می‌شود.
وی با تاکید به آموزش مهارت‌های زندگی به عنوان یکی دیگر از موضوع‌هایی مهم حوزه کودک و نوجوان در کشور از مربیان کانون خواست در کنار تمامی فعالیت‌های ارزش‌مندی که به مخاطبان خود ارایه می‌دهند به  این مساله مهم نیز توجه بیشتری داشته باشند.
فرهادی در ادامه یادآور شد: با توجه به این‌که کودکان و نوجوانان با عشق و علاقه خود و نه بر اساس اجبار در مراکز کانون حضور می‌یابند باید تلاش کنیم از این ظرفیت بیشترین بهره را بگیریم و با فعالیت‌های جذاب زمینه  حضور و پایداری بیشتر آن‌ها را فراهم کنیم.
وی هم‌چنین با اشاره به انگیزه و تجربه‌های ارزش‌مند مربیان کانون خاطر نشان کرد داشتن انگیزه برای کار با کودکان بسیار یکی از با اهمیت‌ترین مولفه‌ها است بنابراین مسوولان باید تمام تلاش خود را برای حفظ و افزایش این انگیزه‌ها و علاقه‌مندی آن‌ها به‌کار گیرند چرا که تنها راه پیشرفت و موفقیت کشور در آینده توجه به مسایل  حوزه کودکان امروز است.
در این بازدید فرماندار تهران با حضور در میان کودکان و نوجوانان فعال در مرکز فرهنگی‌هنری و کارگاه‌ها ضمن آشنایی نزدیک با فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون با بچه‌ها به گفت‌وگو نیز پرداخت.
هم‌چنین رضا قمرزاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران نیز در ابتدای این بازدید گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون استان تهران در طول سال ارایه کرد.
بر همین اساس در پایان فرماندار تهران از مدیرکل کانون تهران دعوت کرد تا در نشستی طی روزهای آینده برخی مسایل و موانع بررسی و در صورت امکان با همکاری فرمانداری برای رفع آن‌ها اقدام شود.
گفتنی است بازدید فرماندار از مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران روز 5 خرداد صورت گرفت.