جشن سال‌روز آزادسازی خرمشهر در مراکز کانون سراسر کشور

کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور، با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی سال‌روز آزادسازی خرمشهر را جشن گرفتند.آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد 1361 خورشیدی پس از 578 روز اشغال، به عنوان مهم‌ترین هدف عملیات بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت. این آزادسازی در پی مرحله چهارم عملیات بیت‌المقدس که از 1 تا 4 خرداد 1361 انجام و محقق شد.

زنده شدن خاطره‌ی حماسه‌سازان در کانون استان اردبیل
اردوی درون شهری در پارک فدک با حضور اعضای مرکز 3 اردبیل با برنامه‌های مشترک و شادی، برنامه‌های اردوی مسابقه‌ی ادبی با موضوع «شور و نشاط بعد از جنگ»، برگزاری مسابقه‌ی طناب‌کشی و اجرای بازی محلی وسطی و برگزاری نمایشگاه عکس، معرفی وقایع فتح خرمشهر و معرفی شخصیت محمدعلی جهان آرا از برنامه‌های کانون اردبیل به‌مناسبت سال‌روز آزادسازی خرمشهر بود.

تجدید میثاق اعضای مرکز کانون استان البرز با شهدا
جمعی از اعضا و مربیان مرکز شماره 3 کرج، با حضور در گلزار شهدای امام‌زاده محمد(ع) کرج با شهدا بیعت کردند .
معرفی وقایع، معرفی سرزمین و معرفی شخصیت شهدای گرانقدر از برنامه‌هایی است که در این ایام برای اعضای مراکز اجرا شده تا آن‌ها با این واقعه آشنا می‌شوند.

بچه‌های ایلام، سال‌روز آزادسازی خرمشهر را جشن گرفتند
مرکز فرهنگی، هنری شهرستان آبدانان به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر تعدادی از مراکز کانون ایلام جشن روزهای به یاد ماندنی را برگزار کرد.
معرفی واقعه سال‌روز فتح خرمشهر، ایستگاه نقاشی فتح خرمشهر، قصه‌ی آزادسازی خرمشهر، معرفی سرزمین خرمشهر به عنوان نمادی از پایداری ایران، بازی و سرگرمی، کارت پستال و مسابقه از مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که در سالروز آزادسازی خرمشهر در این کانون به اجرا در آمد.

آشنایی با 10 شهید عضو کانون در خراسان جنوبی
به منظور بزرگ‌داشت سوم خرداد سال‌روز فتح خرمشهر، جمعی از اعضای پسر مرکز فرهنگی هنری شماره 2 طبس در قاب نمایشگاه با زندگی 10 شهید عضو کانون طبس آشنا شدند.
همچنین نشست بحث برگزار شد و اعضا درباره فتح خرمشهر و حماسه رزمندگان غیور ایران زمین در آزادسازی خرمشهر با یکدیگر به تبادل نظر پرداختند.
در ادامه کتاب «حلزون من گم شده» نوشته‌ی داوود امیریان با موضوع خرمشهر و دفاع مقدس برای اعضا روخوانی شد.

قصه‌گویی از فتح خرمشهر در کانون خوزستان
مراکز کانون در 30 شهر استان، با حضور کودکان و نوجوانان، روز مقاومت و پیروزی را جشن گرفته و یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهر را با برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری گرامی داشتند.
قصه‌گویی و معرفی کتاب از فتح خرمشهر توسط مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نقاشی با موضوع حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر و کاردستی از جمله برنامه‌های این روز بود.

بزرگ‌داشت سال‌گرد آزادسازی خرمشهر در سیستان و بلوچستان
برگزاری مسابقه‌ی نقاشی «نخل‌های سوخته»، غبارروبی از مزار شهیدان گمنام در مرکز فرهنگی‌هنری زَهَک، نمایشگاه عکس در مرکز فرهنگی‌هنری میرجاوه و فریاد «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و... در مرکز فرهنگی‌هنری چابهار از جمله برنامه‌های سال‌روز آزادسازی خرمشهر بود.

گلباران قبور شهدای پاریز در کانون کرمان
تعدادی از کارکنان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون کرمان، با حضور در گلزار شهدای پاریز با گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا با آرمان‌ها و اهداف شهدا تجدید میثاق کردند.

رونمایی از کتاب «عشق و رنج و بلوط» در کانون کرمانشاه
هم‌زمان با سوم خرداد سال‌روز آزادسازی خرمشهر، از کتاب «عشق و رنج و بلوط» نوشته «رضا موزونی» رونمایی شد.
رضا موزونی در این مراسم گفت: در این کتاب من به خاطرات دوران کودکی خود در جنگ و همچنین شرایط آن زمان پرداخته‌ام. وقایعی که کمتر کسی به آن توجه کرده است. مثل بودن در صف‌های طولانی نفت، آرد، آب و...

دیدار با خانواده شهید و جانبار در کانون کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل و کارکنان کانون استان کهگیلویه و بویر احمد در سال‌روز آزادسازی خرمشهر با خانواده شهید «علی محمدی» و جانباز «فرهاد رضوانی نیا» دیدار داشتند.

گرامی داشت حماسه سوم خرداد در مراکز کانون گیلان
هم‌زمان با سی و سومین سال‌روز آزادسازی خرمشهر، اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی را گرامی داشتند.
معرفی وقایع آزادسازی خرمشهر، معرفی کتاب‌های «شهر بی خاطره» و «بچه‌ها و کبوتر» که با هدف انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان انجام گرفت، از جمله برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری لاهیجان بود.

برگزاری مسابقه نقاشی در کانون مازندران
مسابقه نقاشی به مناسبت سوم خرداد، روز مقاومت و پیروزی در جوار شهدای گمنام این شهرستان، اجرای مسابقه «میهمان لاله‌های بی نشان»، فضاسازی با همراهی اعضا، معرفی شخصیت شهید محمد جهان‌آرا همراه با خوانش وصیت‌نامه و زندگی‌نامه وی، معرفی وقایع و ایام (از اشغال تا آزادسازی خرمشهر) و برگزاری کارگاه کتاب‌سازی با عنوان «سوم خرداد» و... به مناسبت این روز در مراکز کانون مازندران اجرا شد.

روخوانی کتاب «بچه‌ها و کبوترها» در کانون مرکزی
مراکز فرهنگی هنری کانون استان مرکزی هم‌زمان با سوم خرداد سال‌روز آزادسازی خرمشهر، برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی یاد و خاطره روزهای ایثار و فداکاری قهرمانان و جان برکفان آزادسازی خرمشهر را گرامی داشتند.
فضاسازی مرکز با اعضا، شعرخوانی شهر من، بیان قصه جمعه خونین، معرفی وقایع و آزادسازی خرمشهر، روخوانی کتاب «بچه‌ها و کبوترها»، اجرای مسابقه، نمایش خلاق و نقاشی با حضور اعضا از جمله برنامه‌های اجرا شده این روز بود. 

ویژه برنامه‌ی «آن روز فرشته‌ها به خرمشهر آمدند» در کانون هرمزگان
در مرکز میناب ضمن معرفی این روز به اعضا از آن‌ها خواسته شد تا راه شهدا و خصلت‌های خوب آن‌ها را به عنوان الگو در زندگی خود داشته باشند.
در این همچنین کتاب «حلزون من گم شده»، اثر داوود امیریان را که در حوزه‌ی ادبیات مقاومت نوشته شده است؛ به اعضا معرفی شد.
نوشتن طرح ادبی در قالب داستان با عنوان «هدیه به شهیدان» از جمله فعالیت‌های انجام شده در این روز بود.

معرفی شخصیت شهیدان بهنام محمدی و محمد جهان‌آرا در کانون همدان
معرفی ایام و وقایع، معرفی کتاب «شهر بی خاطره،» رو خوانی کتاب، معرفی سرزمین خرمشهر، شعرخوانی از کتاب «تو بوی سیب می‌دهی»، معرفی شخصیت حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش، حضور در گلزار شهدای این شهر از جمله برنامه‌های اجرا شده این روز بود.

شعرخوانی اعضای کانون یزد در پاس‌داشت آزادسازی خرمشهر
شعرخوانی شعر «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و هم‌خوانی اعضا از جمله برنامه‌های اجرا شده در یزد بود. همچنین برگزاری مسابقه، انتخاب نقاشی‌های برتر و اهدای جوایز از دیگر برنامه‌های کانون یزد در سال‌روز آزادسازی خرمشهر بود.

برچسب‌ها