کتاب‌خانه‌های سیار کانون نمونه عینی تحقق عدالت اجتماعی

فرماندار شهرستان قروه در استان کردستان آمادگی خود را در زمینه‌ی توسعه فعالیت‌ها و راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این شهرستان اعلام کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شعبان سپهر در دیدار با مدیرکل کانون کردستان با اعلام این خبر گفت: توجه به مباحث فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان، به ویژه در مناطق محروم و روستایی به بهبود شرایط اجتماعی آن‌ها نیز کمک می‌کند.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان در مناطق شهری و روستایی افزود: راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی یکی از بارزترین نمونه‌های عینی عدالت اجتماعی و توجه به مناطق محروم است.
سپهر که خود در دوران کودکی عضو مرکز فرهنگی‌هنری شهر اسلام‌آباد بوده است با اشاره به علاقه‌مندی ویژه خود به کانون بر اهمیت نقش فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی در زندگی اجتماعی تاکید کرد.
فرماندار قروه در ادامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از نهادهای خوش‌نام، باسابقه و فعال در امور فرهنگی کودکان و نوجوانان عنوان کرد.
در این دیدار هم‌چنین سهیلا شیخی مدیر‌کل کانون استان کردستان ضمن معرفی بیشتر فعالیت‌ها گفت: با توجه به وسعت جغرافیایی شهر قروه و نزدیکی بیشتر روستاها به این شهرستان، توسعه و راه‌اندازی مراکز ثابت و سیار روستایی از ضرورت‌ها است که امیدواریم با کمک و یاری مسوولان استانی و شهری بتوانیم در این زمینه گام‌های خوبی برداریم.
شیخی در پایان از فرماندار قروه خواست در زمینه تعمیر و تجهیز مرکز فرهنگی‌هنری قروه و سریش‌آباد و اختصاص اعتبار برای راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی اقدام‌های لازم صورت گیرد.