یاد پدر، ویژه‌برنامه‌‌ی روز ملی ادبیات کودک کانون استان یزد

ویژه‌برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان اعلام شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عباسعلی دانافر مدیرکل کانون استان یزد در این‌باره گفت: ویژه‌برنامه‌ی «یاد پدر» به نام استاد مهدی آذریزدی بنیان‌گذار ادبیات کودک و نوجوان صبح روز 21 تیر94 برگزار خواهد شد.
دانافر افزود: با توجه به تاکید استاندار یزد بر این‌که کانون باید متولی اصلی این آیین باشد، امسال نیز براساس مصوبه‌ی نشست کارگروه گرامی داشت سال‌روز درگذشت آذر یزدی در استانداری، این برنامه به کانون استان محول شد.
 وی یادآور شد: براساس دست‌نوشته‌‌ها و پیام آذر یزدی برای دومین جشنواره‌ی قصه‌گویی منطقه‌ای، وی  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تنها نهادی عنوان کرده که می‌خواهد و می‌تواند مفهوم نام خود را در واقعیت محقق سازد.
دانافر درزمینه ویژه‌برنامه‌ی «یاد پدر» گفت: این برنامه با حضور اعضا، مسوولان، فرهیختگان و آذرشناسان استانی برگزار خواهد شد و دو مقاله‌ی علمی توسط کارشناس ادبی و یکی از مربیان ادبی کانون یزد نیز ارایه می‌شود. هم‌چنین پخش نماهنگ موسیقایی و اجرای کودکانه‌ی قند و عسل توسط دو نفر از اعضای کانون، قصه‌گویی با عنوان «فال‌گیر» توسط یکی از مربیان ادبی و بلوتوث دو داستان از برنامه‌های اجرایی این همایش است.
وی در ادامه از برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با موضوع ادبیات کودک و نوجوان و آذریزدی به مدت یک هفته خبر داد و افزود: نمایشگاه‌های عکس، افتخارات، لوح‌های تقدیر، دست‌نوشته‌ها و آثار مکتوب استاد آذریزدی و نمایشگاه آثار اعضا با موضوع آذر یزدی شامل نوشته‌های خلاق، کارت‌پستال‌ها و معرفی کتاب‌های آذر در قالب تصویرگری برپا خواهد شد.
وی هم‌چنین در باره برنامه‌های ویژه‌ی مرکز شماره‌ی دوکانون «سرای آذر» (دو خانه‌ی اهدایی آذر یزدی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان) خاطرنشان کرد: چاپ و توزیع بروشور معرفی آذریزدی و آثار او به‌عنوان بنیان‌گذار ادبیات کودک و نوجوان در سطح خطوط اتوبوس شهری یزد، بازدید اعضای کانون همراه با مسوولان استان از خانه و حضور بر سر مزار وی، تهیه بنر از عکس‌های آذر و دست‌نوشته‌ها و متونی که در مورد نقش کانون داشته است، از جمله برنامه‌های ویژه‌ی سرای آذر است.
ویژه‌برنامه‌های روز ادبیات کودک و نوجوان مصادف با 18 تیر سال‌روز وفات آذریزدی، با محوریت کانون و همکاری استانداری، اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی و شهرداری استان یزد برگزار می‌شود.