مشارکت کانون مشهد در نشست علمی دانشگاه‌ها‌ به مناسبت روز ادبیات کودک

به مناسبت بزرگداشت روز ادبیات کودک و نوجوان نشست علمی مشترکی با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های امام رضا(ع) و فردوسی مشهد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا می‌شود.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به گفته‌ی نرگس برهمند کارشناس مرکز آفرینشهای ادبی کانون استان خراسان رضوی در این نشست که دانشجویان کارشناسی ارشد رشته‌های هنر و ادبیات کودک و نوجوان حضور خواهند یافت به نقد و بررسی آثار برخی شاعران، نویسندگان و هنرمندان این حوزه پرداخته می‌شود.
وی افزود در این نشست که از ساعت 10 تا 12 روز 21 تیر برگزار می‌شود قرار است تعدادی از دانشجویان مقطع دکتری در این دو رشته دانشگاهی نیز برای ارایه دیدگاه‌ها و نظرهای خود درباره هنر و ادبیات کودک و نوجوان بپردازند.
کارشناس مرکز آفرینش‌های ادبی خراسان ارایه مقاله توسط استاد آموزش فارسی به غیرفارسی زبان‌ها از دانشگاه فردوسی مشهد با موضوع نقد، پیشینه آن و جایگاه نقد کودک محور در مجله‌ها و مطالعات ادبیات کودک را از دیگر برنامه‌های این نشست عنوان کرد.
گفت‌وگوی شاعران و نویسندگان کودک با موضوع تاثیر نقد بر آثارشان و بررسی شیوه‌های تعامل بیشتر میان دانشگاه‌ها و کانون پرورش فکری از دیگر مباحث این نشست خواهد بود.