نوسازی ناوگان کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی آستارا

خودروی جدید کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا در استان گیلان در آیینی با حضور مسوولان این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این آیین سیروس شفقی فرماندار شهرستان آستارا، از اهمیت فعالیت‌های کتاب محور و نقش مربیان توانمند کانون سخن گفت و افزود: ارزش برنامه‌های کانون بر کسی پوشیده نیست و شکوفا شدن استعداد‌‌های اعضای کانون، این نکته را منعکس می‌کند.
فرماندار شهرستان آستارا به نقش تاثیرگذار فعالیت‌‌های مراکز فرهنگی هنری در کشف و پرورش قابلیت‌ها اشاره و ابراز امیدواری کرد با آگاهی افزون‌تر مسوولان نسبت به دغدغه‌های فرهنگی، زمینه‌ای برای ظهور و بروز استعداد‌های کودکان و نوجوانان امروز و آینده‌سازان فردا،‌ فراهم شود.
بر اساس این گزارش کتاب‌خانه سیار روستایی کانون در شهرستان آستارا از 25 سال پیش کار خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان این منطقه را آغاز کرده که با توجه به عمر زیاد و فرسودگی خودرو این کتاب‌خانه، مسوولان کانون و شهرستان آستارا خودرو جدیدی را به این امر اختصاص دادند و در آیینی هم‌زمان با هفته‌ی دولت این امکان فرهنگی کار خدمت‌رسانی خود را دوباره از سرگرفت.
بر این اساس، در این مراسم هم‌چنین علی پورحسن مدیرکل کانون گیلان در سخنانی با اشاره به اولویت‌های کانون در زمینه‌ی به‌سازی و گسترش فضاهای آموزشی بر لزوم افزایش فضا‌های فرهنگی این شهرستان تاکید کرد.
وی با بیان این‌که گسترش‌فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی کانون با محوریت ‌کتاب و برپایه‌‌ی تعالیم اسلامی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود تصریح کرد: ارایه‌ی خدمات به کودکان و نوجوانان در سطح شهرها و روستاها از اولویت‌هاست و با توجه به راه‌اندازی کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی، امکان حضور مربی و اجرای برنامه در مناطق محروم و دشوار گذر، بیش از پیش فراهم می‌شود.
افتتاح نمایشگاه آثار اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از دیگر برنامه‌ها بود که با رونمایی از خودرو جدید کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی آستارا ادامه‌ یافت.
در این مراسم کودکان  و نوجوانان عضو کتاب‌خانه سیار روستایی کانون آستارا به اجرای برنامه‌های متنوعی هم‌چون نمایش، سرود و خوانش دکلمه پرداختند که با استقبال حاضران همراه شد.
گفتنی است در این مراسم، حجت الاسلام حافظ‌نیا امام جمعه شهرستان آستارا، سیروس شفقی فرماندار، صفرنعیمی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی و علی کوهی شهردار، به همراه تنی چند از مسوولان این شهرستان حضور داشتند.
کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی شهرستان آستارا با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در 33 روستا و منطقه‌ی دشوارگذر که‌ به کتاب دسترسی ندارند، فعالیت‌ می‌کند و بیش از 2هزار عضو کودک و نوجوان در فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی آن در چارچوب آموزه‌های دینی و مذهبی شرکت می‌‌کنند.