دست‌ورزی هنری کودکان نابینا و ناشنوا در یک مسابقه

نزدیک به 15 دختر و پسر دارای نیازهای ویژه در مسابقه‌ای هنری به رقابت با دیگر هم‌سن و سالان خود می‌پردازند تا توانایی‌های کودکان ونوجوانان نابینا، ناشنوا و معلول جسمی و حرکتی بیشتر نمایان شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، مراکز فراگیر عنوان کتاب‌خانه‌هایی است که کانون از 13 سال پیش آن را دایر کرده است تا این کودکان و نوجوانان بتوانند علاوه بر حضور بیشتر در میان همسالان خود، توانایی‌ها و استعدادهای فرهنگی‌، هنری و ادبی‌شان را آشکار کنند.
در این میان روز سه شنبه 10 شهریور به ابتکار مرکز شماره 20 کانون تهران (یکی از 5 مرکز فراگیر پایتخت) مسابقه‌ای در رشته‌های سفال، نقاشی و خوشنویسی بین این کودکان و دیگر اعضای چند مرکز کانون برگزار می‌شود.
به گفته‌ی سعیده عزیزیان مسوول این مرکز، موضوع مسابقه - که صبح روز دهم شهریور برگزار می‌شود - شکرگزاری تعیین شده است، اما اعضای کانون در انتخاب موضوع‌های دیگر نیز آزاد اند.
وی توضیح داد این مسابقه به صورت تلفیقی با حضور اعضای عادی و اعضای دارای نیازهای ویژه از مراکز فراگیر شماره 11، 20 و 24 همچنین دو مرکز دیگر شماره 2 و 36 برگزار می‌شود.
عزیزیان اضافه کرد: اعضای کانون هر یک در کارگاه‌های ویژه خود شرکت و با هدایت مربیان مسابقه را آغاز می‌کنند. در یک بخش قرار است اعضا به صورت ترکیبی سفال و خط را انجام دهند و در بخش دیگر ترکیب کار نقاشی و خط را تجربه کنند، در عین حال در پایان تابستان از این آثار نمایشگاهی برپا می‌شود.
به گفته مسوول مرکز شماره 20 کانون میهمان ویژه این برنامه رضا عمادی خوشنویس و نقاش است که در بخش کارگاه نقاشی در کنار اعضا و مربیان حضور خواهد داشت و تجربه‌های خود را در حوزه‌ی نقاشی‌خط نیز در اختیار اعضای کانون قرار می‌دهد.
وی در پایان گفت که داوری مسابقه را تعدادی از مربیان و کارشناسان هنری کانون بر عهده دارند و در پایان نیز در هر بخش کودک و نوجوان 3 برگزیده معرفی می‌شود.
مرکز شماره 20 کانون در میدان راه‌آهن شهر تهران قرار دارد.