کد خبر: 245891
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
نوجوانانِ چاووشی‌خوان بوشهری تجلیل شدند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر در قالب جشنواره‌ای به میزبانی مرکز فرهنگی‌هنری بندر دیلم از نوجوانان چاووشی‌خوان و بیت‌خوان این استان تجلیل کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جشنواره به ابتکار کارشناسان و مربیان کانون استان بوشهر طراحی و از چند ماه پیش فراخوان آن به مراکز کانون استان ارسال شد.
بر همین اساس پس انتشار فراخوان 19 نوجوان علاقه‌مند در این جشنواره شرکت کردند و آثار خود را در قالب فیلم اجرای چاووشی‌خوانی و بیت‌خوانی به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که پس از داوری از میان آثار 8 نفر به عنوان برگزیده معرفی و در آیینی روز 7 شهریور با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و برخی مسوولان شهرستان دیلم از آن‌ها تجلیل شد.
در عین حال، حسن اسماعیلی فرماندار دیلم در این مراسم از مسوولان کانون به خاطر زنده نگه داشتن آداب و رسوم و سنت‌ها قدردانی کرد و ایجاد شور و نشاط در میان خانواده‌ها و اهمیت دادن به کودکان و نوجوانان را ستود و آمادگی خود را برای حمایت این‌گونه برنامه‌های فرهنگی اعلام کرد.
در ابتدای این آیین هم‌چنین زکیه امیرپور مدیرکل کانون استان بوشهر با قدردانی از حضور مردم دیلم و دست‌اندرکاران این جشنواره، اهمیت دادن به آداب و رسوم گذشته را قابل ستایش دانست و گفت: اگر امروز شاهد برگزاری چنین مراسمی در این شهرستان هستیم به خاطر حمایت‌ها و نگاه فرهنگی مسوولان این شهرستان است و این نوع نگاه فرهنگی نوید آینده‌ای روشن برای مقوله‌های فرهنگی و هنری در حوزه کودکان و نوجوانان این شهرستان است.
امیرپور با اشاره به اهمیت و توجه به آیین‌های خوب این منطقه یادآور شد جشنواره چاووشی‌خوانی و بیت‌خوانی نوجوانان برای اولین بار توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار می‌شود.
 بر همین اساس در بخش پایانی این آیین با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه از «نصرالله دهدشتی» و «مهدی صادقی‌زاده» هر دو از بندردیلم، «ناصر بویراحمدی» از بندرگناوه، «عباس رویین‌تن» از بندر ریگ، «علیرضا تقاء» از شبانکاره، «یاسین دهقانی» از برازجان، «علیرضا شنبهی» از مرکز کانون دالکی و «سجاد انگشته» از کاکی به عنوان برگزیده تجلیل شد.
همچنین در ادامه این مراسم از «جواهر خشت‌مال» و «ماشاالله ملاح» دو چاووشی‌خوان و بیت‌خوان پیشکسوت استان بوشهر تقدیر شد.