حرکت کتاب‌خانه سیار کانون به سوی روستاهای فراشبند

کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراشبند در استان فارس هم‌زمان با هفته‌ی دولت حرکت خود را برای ارایه خدمات فرهنگی به بچه‌های روستایی آغاز کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجتبی حق‌پرست، مدیرکل کانون فارس در این‌باره گفت: مقدمات راه‌اندازی این کتاب‌خانه با اختصاص مبلغ هفتصد میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و نفت و گاز، از ابتدای تابستان آغاز شد و با حمایت مسوولان امروز شاهد آغاز فعالیت این امکان خوب فرهنگی برای کودکان و نوجوانان روستایی این منطقه هستیم.
حق‌پرست در ادامه با اشاره به فعالیت مراکز ثابت فرهنگی هنری، کتاب‌خانه‌های پستی و سیار روستایی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش می‌کند به منظور گسترش فعالیت‌های خود، زمینه‌لازم برای بهره‌مندی تمامی مخاطبان را فراهم کند.
وی یادآور شد با راه‌اندازی این کتاب‌خانه سیار از این پس کودکان و نوجوانان روستاهای منطقه فراشبند نیز می‌توانند با حضور مربی و خودروی مخصوص حاوی کتاب‌های مناسب و امکانات فرهنگی‌هنری از این خدمات بهره‌مند شوند.
مدیرکل کانون فارس کتاب‌خانه‌های سیار کانون را یکی از بهترین نوع خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان در روستاها  و مناطق محروم دانست و افزود: به دلیل وسعت و بافت جغرافیایی استان فارس و پراکندگی روستاها در این استان، راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار روستایی از ضرورت‌ها است و تلاش خواهیم کرد با راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار روستایی در سایر مناطق امکان بهره‌مندی دیگر کودکان محروم را نیز فراهم‌ کنیم.
وی هم‌چنین با اشاره به وجود بزرگترین پالایشگاه گاز کشور و به تبع آن وسعت بافت روستایی شهرستان فراشبند، حرکت کتاب‌خانه‌ی سیار روستانی در این شهرستان را از اتفاقات خوب و موثر در حوزه‌ی فرهنگی ویژه کودک و نوجوان دانست.
گفتنی است این نهمین کتاب‌خانه‌ی سیار کانون در استان فارس است که با حضور فرماندار، شهردار و اعضای شورای اداری شهرستان فراشبند گشایش یافت.