حاجیان‌زاده: اردو تمرینی برای درس زندگی است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزاری اردو را عرصه‌ای مناسب برای آموزش مهارت‌های زندگی به بچه‌ها دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده و هیات همراه صبح روز 10 شهریور سفر استانی خود را به استان آذربایجان‌غربی با حضور در مزار شهدای شهر ارومیه و نثار گل بر یادمان سرداران شهید مهدی و حمید باکری همچنین شهید رسول فرخی مربی شهید کانون ارومیه آغاز کرد.
مدیرعامل کانون سپس با حضور در آیین گشایش اردوی تابستانی اعضای مراکز کانون این استان در اردوگاه معلم برای اعضای برگزیده کانون سخنرانی کرد و به آن‌ها گفت: اردو علاوه بر ایجاد نشاط و شادمانی، تمرینی برای فراگیری درس‌های زندگی، کار گروهی و رفتارهای جمعی، رعایت حقوق دیگران، تعاون و همکاری و گذشت و ایثار است.
وی اظهار امیدواری کرد برگزاری این اردوها علاوه بر ایجاد روزها و ساعت‌های شاد و پرنشاط برای اعضای کانون، باعث شود تا بچه‌ها مهارت‌های زندگی را فرا بگیرند.
تلاوت قرآن، برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران و خوانش سوگندنامه پرچم، اجرای هم‌نوازی اعضای مرکز شماره 1 کانون ارومیه و برنامه آیینی بوکه بارانه از سوی اعضای مرکز سردشت بخش دیگری از این برنامه بود.
در همین مراسم جواد زاهدی مدیرکل کانون استان آذربایجان‌غربی با ارایه گزارشی از تعداد مراکز کانون استان گفت: 35 مرکز کانون شامل 24 مرکز ثابت، 5 کتاب‌خانه سیار روستایی، یک کتاب‌خانه سیار شهری و 5 کتاب‌خانه ‌پستی در این استان فعالیت می‌کند.
به گفته‌ی وی این مراکز دارای 62هزار عضو و 380هزار جلد کتاب است.
زاهدی درباره‌ی برگزاری اردو نیز با بیان این‌که امسال 120 نفر از اعضای دختر و فعال مراکز کانون در این اردو حضور دارند اظهار امیدواری کرد چنین فعالیت‌هایی زمینه‌ای را برای رشد فرهنگی جامعه فراهم کند.
بر اساس این گزارش مجتبی دانشور سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل و حسین علیجانی مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری کانون مدیرعامل کانون را در این سفر همراهی می‌کنند.
گفت‌و‌گوهای عمومی و خصوصی با کارکنان کانون استان، نشست با نوجوانان عضو مراکز کانون، بازدید از کتاب‌خانه سیار روستایی، دیدار با امام جمعه و دیدار با استاندار و بازدید از برخی مراکز از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه مدیرعامل است.
حاجیان‌زاده صبح روز 10 شهریور 1394 از مرکز شهید رسول فرخی ارومیه و کارگاه‌ها و سالن‌ها و نگارخانه‌های آن نیز بازدید کرد.