مهارت‌های اجتماعی و شهروندی را به کودکان آموزش دهیم

آموزش مهارت‌های اجتماعی و شهروندی برای کودکان و توجه به تولید و محتوا از نیازهای ضروری کودکان و نوجوانان است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، استاندار بوشهر و هیات همراه هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی با حضور در ویژه‌برنامه همایش کودکانه اعضای کانون بوشهر، از فعالیت‌های کودکان و نوجوانان دیدار کرد.
در این دیدار دکتر مصطفی سالاری استاندار بوشهر و هیات همراه، در بدو ورود از مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر بازدید و از فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی اعضای کودک و نوجوان کانون، عملکرد و نحوه آموزش مربیان مراکز فرهنگی هنری مطلع شدند.
وی با حضور در غرفه فروش محصولات کانون خواهان توسعه و اطلاع‌رسانی بیشتر این غرفه شد و بر همکاری بیشتر این واحد با مدارس استان تاکید کرد.
استاندار بوشهر، در ادامه با حضور در جشن کودکانه اعضا، در سالن آمفی تئاتر اداره کل کانون بوشهر ضمن تشکر از زحمات مربیان به عنوان سرمایه‌های انسانی کانون بر مشارکت بیشتر و همکاری با دانش‌آموزان مدارس و وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد.
سالاری با توجه به معرفی استعدادها در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری و تاکید بر فرهنگ‌سازی برای کودکان، خواهان حضور مستمر و برنامه‌ریزی شده کانون پرورش فکری در روستاها و محله‌ها مختلف برای ارایه و آموزش فعالیت‌های فرهنگی و هنری شد.
در ادامه زهره عالی‌نسب مدیرکل کانون بوشهر، با تاکید بر ارزش‌های دینی و فرهنگی در حوزه کودک و با اشاره به جهان کودکان، کانون پرورش فکری را مکانی مناسب برای رشد و استعداد کودکان و نوجوانان دانست و با اشاره به آموزش به روز در کانون و دوری از آموزش‌های کلیشه‌ای و دستوری، توجه به نیازها و علایق کودکان را مهم دانست.
عالی‌نسب کانون پرورش فکری را کانون مهربانی توصیف کرد و با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی افزود: بخشی از توسعه فرهنگی در هر جامعه ناشی از مطالعه کتاب است و رسالت کانون نیز مطالعه و کتاب خواندن است.
مدیر کل کانون بوشهر اهداف خود را کیفیت بخشی به فعالیت‌ها، آموزش مربیان در حوزه فلسفه کودک، تعلیم و تربیت و تاکید بر اخلاق شهروندی و فعالیت‌های پژوهشی دانست.
گفتنی است در این مراسم استاندار بوشهر ضمن مشاهده فعالیت‌های کارگاه نقالی و کارگاه نمایش، از اعضا و فعالان طرح برگزیده کشوری «جان کتاب» و دست‌اندرکاران این طرح تقدیر کرد.
این بازدید صبح روز شنبه 30 آبان ماه 1394 با حضور استاندار، مدیر کل کانون استان و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.