از کتاب‌ دور نشوید

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گفت: هیچ فعالیتی در مراکز کانون نباید باعث دور شدن اعضا از کتاب و کتاب‌خوانی شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در جریان سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری طی نشستی با اعضا نوجوان و برگزیده مراکز کانون این استان در جریان خواسته‌های آنان قرار گرفت و با این اعضای برگزیده جشنواره‌ها و مسابقه‌های ملی و بین‌المللی به گفت‌و‌گو پرداخت.
او در شهرکرد به این نوجوان یادآور شد که هریک از آن‌ها استعدادهایی در زمینه‌های مختلف دارند و در فعالیت‌های گوناگونی در مراکز کانون مشارکت می‌کنند اما توجه به مطالعه بیشتر و تقویت مهارت‌های ادبی، هنری و اجتماعی، مساله‌ای بسیار با اهمیت است.
مدیرعامل کانون فضای کتاب‌خانه‌ها و مراکز کانون سراسر کشور را فضایی مومنانه و سالم توصیف کرد و خطاب به نوجوانان افزود: قدر این فضا را بدانید و در همین مسیر حرکت کنید؛ شما در آینده انسان‌هایی مومن، موفق و شخصیت‌هایی دوست داشتنی خواهید شد.
حاجیان‌زاده تعلق خاطر اعضای کانون و ماندگاری آن‌ها را در مراکز، یک ویژگی شاخص در کانون عنوان کرد و گفت: در دیدار با مسوولان کشور به آن‌ها همیشه می‌گویم که ما چنین اعضایی داریم که از سنین کودکی وارد مراکز می‌شوند و حتی تا دوران جوانی هم  رابطه خود را با کانون حفظ می‌کنند؛ این ماندگاری نشانه جذابیت فعالیت‌هاست و این که بچه‌ها چه قدر خوبند و به رشد خلاقیت‌های خود اهمیت می‌دهند.
بر اساس این گزارش نوجوانان حاضر در این جلسه یک به یک خود را معرفی کردند و از موفقیت‌های‌شان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی سخن گفتند. مدیرعامل کانون نیز به این برگزیدگان لوح تقدیر اهدا کرد.
سفر مدیرعامل کانون و هیات همراه وی متشکل از محمد رستمی مشاور مدیرعامل در امور مجلس و مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون به استان چهار محال و بختیاری روزهای 27 و 28 آبان 1394 هم‌زمان با هفته کتاب صورت گرفت.
دیدار با استاندار، بازدید از مراکز شماره 1 و 3 کانون شهرکرد و مرکز فارسان کانون، شعبه برادران کانون زبان ایران، ملاقات عمومی و خصوصی با مربیان و کارشناسان کانون استان همچنین شرکت در مراسم چهلمین روز درگذشت عبدالصالح جهانبازی زایر منا و کارشناس روابط عمومی کانون استان و نثار گل بر مزار این همکار درگذشته در شهر گوجان از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه بود.
حاجیان‌زاده همچنین در جریان بازدید از مرکز شماره 3 کانون شهرکرد - که قرار است روز 12 آذر امسال به مرکز فراگیر تبدیل شود - شاهد هنرنمایی گروه سرود اعضای کانون با زبان اشاره و شعرخوانی یک پسر نوجوان بود.

اهمیت تقویت رابطه ستاد و مراکز فرهنگی
مدیرعامل کانون در مرکز شماره 3 کانون شهرکرد در جلسه شورای معاونان کانون استان چهارمحال و بختیاری نیز شرکت کرد و ضمن شنیدن نظرات آنان، دیدگاه‌های خود را درباره‌ی مسایل اداری و فرهنگی کانون مطرح کرد.
مدیرعامل در این جلسه بر تقویت رابطه‌ی ستادهای مرکزی کانون در تهران و استان‌ها با مراکز فرهنگی‌هنری و مربیان آن تاکید کرد.
حاجیان‌زاده با اشاره به بازدید خود از استان چهار محال و بختیاری و رابطه‌ی خوب مدیرکل و کارشناسان و مربیان کانون با یکدیگر تصریح کرد: این محبت‌ها و ایجاد آرامش باید به تمامی مراکز منتقل شود.
مدیرعامل کانون از همه‌ی همکاران خواست که از فضای صمیمی کانون مراقبت کنند و در عین حال با اشاره به حدود 24 سفر استانی خود در دو سال گذشته، از فضای صمیمی کانون ابراز رضایت کرد و گفت: برای من لذت بخش است که می‌بینم همکارانم در این سفرها بدون محدودیت، با صداقت، صمیمیت و حسن نیت حرف‌های خود را با ما در میان می‌گذارند و باید چنین فضایی ایجاد کنیم که همه بگویند و بشنوند.
حاجیان‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: در این سفرها حس خوبی به من منتقل می‌شود از همکارانم انرژی می‌گیرم و البته تعلق درونی من نسبت به کانون تقویت می‌‌شود. امیدوارم حضور ما در استان‌ها موثر باشد و برای همکاران خاطره خوبی از این سفرها بر جای بماند.
فرزاد رحیمی مدیرکل کانون استان نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های کانون استان و همکاری‌های مشترک با سازمان‌های مختلف و روند تجهیز و راه اندازی مرکز فراگیر کانون ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه ارایه کرد.