کد خبر: 249748
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
دهمین مرکز فراگیر کانون در گرگان گشایش یافت

دهمین مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینا،ناشنوا و کم‌توان جسمی‌حرکتی) در شهر گرگان استان گلستان گشایش یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آیین گشایش این مرکز که هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و برخی از مسوولان استانی برگزار شد، عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون استان گلستان از کانون پرورش فکری به عنوان پایگاهی برای شناسایی و پرورش استعدادهای تمامی کودکان و نوجوانان یاد کرد.
وی با بیان این‌که در نظام فراگیر، باور اصلی این است که همه کودکان بدون توجه به محدودیت‌ها می‌توانند یاد بگیرند، گفت: باید تلاش کنیم از امکانات و ظرفیت‌ها برای برخورداری تمامی کودکان و نوجوانان از خدمات فرهنگی کانون بهره گیریم.
سیفی افزود: آمادگی کودکان با نیازهای ویژه برای ورود به جامعه و استفاده از فرصت‌های آموزشی و تربیتی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی مراکز فراگیر در کانون است و انتظار داریم با حمایت مسوولان و جلب مشارکت خیران در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی این گونه مراکز در سایر شهرستان‌های استان باشیم.
در این آیین هم‌چنین مدیرکل کانون از مشارکت آموزش و پرورش و مدیریت مدارس استثنایی و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس به خاطر حمایت‌هایشان در مناسب‌سازی و تجهیز این مرکز قدردانی کرد.
بازدید مسوولان از کارگاه نقاشی، کاردستی و ارایه توضیح در زمینه‌ی شیوه کار با دستگاه‌های برجسته نگار و بهدید و کتاب‌های بریل توسط یکی از کارشناسان اداره آموزش و پرورش استثنایی از دیگر برنامه‌های این آیین بود. 
مرکز شماره 3 کانون گرگان با بهسازی به مرکزی فراگیر برای استفاده کودکان ونوجوانان دارای نیازهای ویژه از خدمات کانون در کنار دیگر اعضا تبدیل شده است.