کد خبر: 249825
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
حمایت‌های آموزشی کانون سمنان از کودکان کار

33 دختر و 37 پسر کودک کار و بازمانده از تحصیل مؤسسه‌ی حامی و خیریه فرهنگی آیت‌‌الله عالمی از مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان بازدید کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 70 کودک کار و بازمانده از تحصیل مؤسسه حامی و خیریه فرهنگی آیت‌‌الله عالمی، میهمان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان بودند و با مدیرکل کانون استان و مربیان این مرکز دیدار کردند.
مدیرکل کانون سمنان در این زمینه عنوان کرد: این نگاه در جامعه باید ایجاد شود که هر کودک کار، بی‌سرپرست یا بدسرپرست در صورتی که وارد کانون پرورش فکری شود با هدایت مربیان و آموزش‌های غیر مستقیم آن‌ها، استعدادهای بالقوه‌‌اش به استعدادهای بالفعل تبدیل می‌شود و او را باید به مثابه‌ی فرد مفیدی در آینده‌ای نزدیک قلمداد کرد.
مهدی جمال از تمایل کانون پرورش فکری برای همکاری با مؤسسه‌ی حامی گفت و افزود: مربیان کانون می‌توانند با آموزش به معلمان این مدارس، زمینه‌‌ی کسب مهارت‌های بیشتر آنان را فراهم کنند؛ هرچند کار کردن با این کودکان بسیار سخت است و مربیان آن‌ها نیاز به بازتوانی دارند.
وی ادامه داد: سرمایه‌ی فاخر کانون، نیروی انسانی و مربیان عاشق و لایقی هستند که می‌توانند به مربیان این مرکز آموزش دهند و به کمک آن‌ها بیایند.
مدیرکل کانون سمنان ضمن اشاره به این‌که موضوع کودکان، همیشه امر مهمی است و مختص به روز، هفته و ماه خاصی نیست، ادامه داد: اجرای این طرح در شهر سمنان، نقش قابل ‌توجهی در افزایش توجه مسوولان محلی نسبت به آموزش کودکان بازمانده از تحصیل ایجاد کرده است که امیدواریم با تداوم همکاری‌های محلی، شاهد شهری بدون بی‌سواد و کودک بازمانده از تحصیل باشیم.
جمال همچنین خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده قرار شد روزهای روز یکشنبه‌‌ و دوشنبه‌ این کودکان در ساعت مشخصی به مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان آمده و از فعالیت‌های مربیان استفاده کنند و تمام سعی ما بر این است تا به مسوولان یادآوری کنیم فرشته‌های کوچکی دور و بر ما هستند که نیاز به کمک همه دارند.
بر همین اساس مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان در این‌روز، طی چهار ساعت به اجرای فعالیت‌هایی چون قصه‌گویی، نمایش‌فیلم، مسابقه‌ی حضوری، کار با دفتر نقش، شعرخوانی، بازی‌های حرکتی پرداختند و در پایان همه‌ی کودکان، رایگان عضو مرکز شده و به هریک تعداد دوجلد کتاب امانت داده‌شد.
مؤسسه‌ی حامی در خیابان هفتم‌تیر سمنان قرار دارد و محل امن کودکان کار، کودکان بدسرپرست، کودکان افغانستانی یا ملیت‌های دیگر است.
 این کودکان با کمک معلم خود از تحصیل علوم و مهارت‌های زندگی بهره‌مند شوند. معلمان و مشاوران این مؤسسه‌ نیز حمایت‌های مشاوره‌ای، مددکاری و آموزشی را در اختیار کودکان بازمانده از تحصیل قرار می‌دهند.