تولید 10 پویانمایی از سوی نوجوانان گرگانی

مربی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان از تولید بیش از 10 اثر پویانمایی (انیمیشن) کوتاه توسط اعضای کارگاه‌های فیلم‌سازی مراکز گرگان خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سایه تکاورصیاد با اعلام این خبر گفت: پویانمایی‌های «خورشید خانم»، «آهو»، «دنیای خیالی من»، «امید» و «جوجه کوچولو» از جمله فیلم‌هایی است که بچه‌ها با استفاده از تکنیک کات‌اوت نقاشی دستی تولید کرده‌اند.
وی افزود: انیمیشن‌های «قاشق‌زنی»، «کم‌آبی»، «پیله‌کاری»، «گل‌کاری» و «نماهنگ انقلاب» از دیگر پویانمایی‌هایی است که با بهره‌گیری از تکنیک نقاشی و کلاژ پارچه خلق شده و فیلم «آن روزها» نیز با استفاده از تکنیک عروسکی و روش عکاسی ساخته شده است.
مربی‌هنری و مدرس کارگاه‌های ساخت پویانمایی کانون گرگان هم‌چنین از ساخت انیمیشن‌هایی با عنوان «آب»، «دنیای زیر آب» و «پروانه‌کار» با به کارگیری تکنیک کات‌اوت نقاشی کامپیوتری توسط اعضا و مربیان کارگاه‌های فیلم‌سازی کانون این استان خبر داد.
تکاورصیاد در ادامه یادآور شد: کارگاه ساخت پویانمایی با هدف انجام فعالیت‌های کتاب‌محور از ابتدای سال گذشته به طور جدی در دستور کار مراکز کانون گرگان قرار گرفت و کودکان و نوجوانان با شرکت در این دوره‌ها و راهنمایی مربیان، موفق به خلق این آثار هنری شدند.
این مربی هنری افزود: انتخاب داستان و تبدیل آن به فیلم‌نامه، تکنیک نقاشی یا تصویرسازی شامل عکاسی، کات‌اوت نقاشی دستی، کات‌اوت نقاشی کامپیوتری، عروسکی و خمیری از جمله مواردی است که برای ساخت فیلم پویانمایی به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.
وی ضمن تاکید بر نقش هنر فیلم‌سازی در جذب و پایداری اعضای نوجوان مراکز اظهار داشت: امروزه شاهد تولید فیلم‌های بسیار ارزشمندی هستیم که با هنرمندی و اندیشه خلاق اعضا و مربیان توان‌مند کانون ساخته شده و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم اولین جشنواره فیلم کوتاه را در کانون پرورش فکری استان گلستان برگزار کنیم.