حمایت مدیرعامل کانون از توسعه مراکز فراگیر در سراسر کشور

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: با تمام توان از راه‌اندازی مراکز فراگیر برای کودکان دارای نیازهای ویژه در سراسر کشور حمایت می‌کنیم.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، یزد روز 12 بهمن 1394و در نخستین روز آغاز جشن‌های انقلاب در حالی شاهد گشایش نخستین مرکز فراگیر کانون در این استان بود که کودکان نابینا و ناشنوا شادمانه به استقبال علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون و هیات همراه آمدند تا بهره‌برداری از یک امکان فرهنگی دیگر را در شهر خود جشن بگیرند.
مدیرعامل کانون که شاهد هنرنمایی گروه سرود نابینایان و ناشنوایان در مرکز شماره 4 کانون یزد بود، اظهار امیدواری کرد که کانون در همه شهرهای کشور بتواند چنین امکانی را برای این کودکان و نوجوانان فراهم کند.
او به این بچه‌ها یادآور شد همه کودکان و نوجوانان دارای تفاوت‌هایی با هم هستند و کانون قایل به عدالت فرهنگی و اجتماعی است و دوست دارد به نحوی برای 13 میلیون مخاطب خود برنامه‌ریزی کند که امکاناتی متناسب با توانمندی‌های متفاوت بچه‌ها در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.
حاجیان‌زاده از روند توسعه مراکز فراگیر در کانون اظهار خرسندی کرد و به بچه‌ها گفت همه مسوولان و مربیان با انگیزه کانون، شما را دوست دارند و افتخار می‌کنیم که در مراکز کانون حضور می‌یابید.
مدیرعامل کانون تاکید کرد ما وظیفه خود می‌دانیم برای شکوفاکردن استعدادهای خوب و سرشار شما تلاش کنیم و لحظه‌های شاد و مفرحی را برای‌تان به وجود بیاوریم.
مرکز شماره 4 یزد با مناسب‌سازیو تجهیز به امکانات ویژه، به دوازدهمین مرکز فراگیر کانون در سطح کشور تبدیل شد.
مراکز فراگیر امکان حضور کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه شامل نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی و حرکتی را در کانون و در کنار دیگر اعضا فراهم می‌کند.
این در حالی است که علاوه بر مرکز یزد و 5 مرکز کانون تهران، شهرهای اصفهان، بندرعباس، زاهدان، زنجان، شهرکرد و گرگان نیز دارای مرکز فراگیر هستند.
در مراسم گشایش مرکز فراگیر یزد، رقیه دوست‌فاطمی‌ها مدیرکل اداره کتاب‌خانه‌های عمومی استان یزد در سخنان کوتاهی بر آمادگی این اداره برای تولید کتاب‌های بریل، همکاری با مراکز فراگیر کانون و ارایه خدمات به کودکان دارای نیازهای ویژه در کتاب‌خانه‌های کودک شهر تاکید کرد.
مصطفی پایدار رییس آموزش و پرورش استثنایی استان یزد نیز در این آیین گفت که بیشتر کار برای ارایه خدمات به این گروه از کودکان در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و ما خوشحالیم که کانون وارد این حوزه شده و این اقدام یک نیاز ضروری بود.
«منیره‌السادات سیدمورتی» مربی مسوول مرکز شماره 4 کانون یزد نیز در این برنامه از این‌که مربیان کانون می‌توانند با راه‌اندازی مرکز فراگیر قدمی برای کودکان دارای نیازهای ویژه بردارند، اظهار خوشحالی کرد و از مسوولان خواست از فعالیت‌های مرکز فراگیر حمایت کنند چرا که این بچه‌ها حق دارند از خدمات کانون بهره‌مند شوند.
سفر یک روزه مدیرعامل کانون و هیات همراه شامل فریدون واحدی معاون توسعه و مدیریت منابع و مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون به استان یزد روز 12 بهمن انجام شد.
بازدید از مرکز شماره 1 میبد و گشایش مرکز شماره 2 کانون در این شهر، بازدید از مجتمع کانون استان یزد و افتتاح نمایشگاه پوسته‌های ذرت و سالن تئاتر این مجتمع و نشست با شورای فرهنگی کانون استان از برنامه‌های این سفر بود.