بازخوانی سرودهای انقلابی با سازهای ارف در کانون مهاباد

اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد آذربایجان‌غربی، در روزهای دهه مبارک فجر، سرودهای انقلابی را بازخوانی کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، جشن فرا رسیدن دهه مبارک فجر و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قالب ویژه‌برنامه‌ای با نواخته‌شدن زنگ انقلاب در لحظه ورود امام‌خمینی(ره) به میهن اسلامی و اجرای سرودهای انقلابی در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 مهاباد کانون آذربایجان‌غربی، آغاز شد.
این سرودها با سازهای بلز، دایره زنگی، چوبک، قاشقک، مسلط، برخی سازهای دست‌ساز اعضا و... در قالب کارگاه‌های موسیقی ارف نواخته شد.
مسابقه تکمیل پازل نقشه ایران در بین اعضا و تهیه روز شمار انقلاب، بخش دیگری از این ویژه‌برنامه بود.
بخش دیگری از این برنامه، به اجرای نمایش عروسکی توسط اعضای پسر گروه سنی «د» برای کودکان و نوجوانان مدارس اختصاص داشت.
در عین حال، در کانون آذربایجان‌غربی نیز، همایش استانی «کبوتر کوچه ما» برگزار خواهد شد و نوجوانان با زندگی شهدای انقلاب آشنا می‌شوند.
هدف از اجرای این برنامه آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با شهدا است.
هم‌چنین، فراخوان این مسابقه از ابتدای دی‌ماه برای مراکز ارسال شده و بر اساس آن نوجوانان به جمع‌آوری اطلاعات در مورد شهدایی که نام آن‌ها بر روی کوچه‌ها یا محله‌ها گذاشته شده است، اقدام و سپس با شیوه‌ای خلاق( پاورپوینت، انیمیشن، طرح دیواری، قصه‌گویی و...) آن را در بازه زمانی 15 دقیقه ارایه کرده‌اند.
این همایش استانی روز پنجشنبه 15 بهمن‌ماه با حضور تعدادی از مسوولان در سالن سینما اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بلوار والفجر 2 ـ داخل پارک ملت برگزار شد.