ضرورت افزایش اعتبارات حوزه کودک و نوجوان

استاندار مازندران گفت: امروز مباحث حوزه کودک و نوجوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه است که نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر دولت در این زمینه است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دکتر ربیع فلاح جلودار در آیین گشایش مرکز فرهنگی‌هنری شماره 2 و مرکز آموزش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان چالوس با تاکید بر این موضوع گفت: امروز مباحث تربیتی کودک و نوجوان موضوع جدی است که باید بیش از پیش برای آن برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری داشته باشیم.
وی با ابراز خرسندی از حضور در آیین دو مرکز فرهنگی که هدیه‌ی مقام معظم رهبری به کودکان و نوجوانان این شهرستان است افزود: در مباحث تربیتی کودکان یکی بحت تربیت جسمی آن‌هاست که بسیار اهمیت دارد، همان‌گونه که پیامبر اسلام (ص) فرموده است: بچه‌ها گلی از باغ بهشت‌اند پس وظیفه بزرگ‌ترهاست که به عنوان باغبان این گل‌ها حساسیت موضوع را همواره مد نظر داشته باشند.
استاندار هم‌چنین یادآور شد مبحث دوم تربیت دینی کودکان و نوجوانان است که وظیفه مربیان را خطیرتر کرده است و بحث دیگر در این حوزه تربیت عقلانی آن‌هاست که تعیین‌کننده سرنوشت و فردای زندگی این آینده‌سازان کشور است و مسوولان کشور باید با تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی درست زمینه‌‌ی تحقق آن را فراهم کنند.
وی با اشاره به این‌که باید اعتبارات و امکانات وقت کشور بیشتر برای کودکان و نوجوانان اختصاص یابد خاطرنشان کرد: با وجود فن‌آوری‌های نوین و حضور بچه‌ها در فضاهای مجازی نیازمند برنامه‌ریزی مناسبی برای نظارت دقیق و محافظت از آن‌ها در این حوزه هستیم.
استاندار مازندران تاکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی‌، هنری، ادبی و... کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید در خانواده‌ها و سایر مراکز فرهنگی نیز دنبال شود چرا که سن کودکی زمان شکل‌گیری شخصیت بچه‌هاست و پیوسته باید مورد توجه تمامی افراد و مسوولان باشد.
فلاح جلودار در ادامه با اشاره به برخی فرمایشات امام خمینی (ره) در مواجهه با کودکان و نوجوانان اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های دولت در حوزه پرورش جامعه، باید تلاش کنیم رویکرد‌ها در حوزه کارهای اساسی و زیربنایی برای این قشر شکل گیرد و از تمامی امکانات برای رشد و پرورش بچه‌‌ها و  پیشرفت کشور بهره بگیریم.
وی هم‌چنین ضمن قدردانی از توجه و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به کودکان و نوجوانان شهرستان چالوس گفت: برای رفع مشکلات و کمبود امکانات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مسوولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نشست‌هایی برگزار خواهیم کرد تا بهترین راه حل‌ رفع این موانع را پیدا کنیم.
مراکز کانون که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس در سال 1388 به تصویب رسیده در ششمین روز از دهه مبارک فجر که با عنوان «توجه به بنیان خانواده و سبک زندگی» نام‌گذاری شده بود روز 17 بهمن 94 با حضور مسوولان کشوری و استانی و جمعی از خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان به بهره‌برداری رسید.