آغاز بهره‌برداری از دو هدیه‌رهبری به کودکان چالوسی

بهره‌برداری از دو مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که از محل اعتبارات سفر مقام‌معظم رهبری ساخته ‌شده است با حضور مسوولان استانی و کشوری آغاز شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به گفته‌ی قاسم عزیز‌زاده‌گرجی مدیرکل کانون استان مازندران زمین مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون چالوس به مساحت 500 متر مربع در یکی از بوستان‌های منطقه شمال‌آباد چالوس از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری برای احداث ساختمان در اختیار کانون قرار گرفت.
وی افزود: بر همین اساس بنایی به مساحت 800 مترمربع در 2 طبقه شامل: کتاب‌خانه، کارگاه‌های هنری، سالن چند منظوره و یک سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 175 صندلی برای کودکان و نوجوانان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 30میلیون تومان احداث شد.
مدیرکل کانون مازندران هم‌چنین یادآور شد: پروژه دیگر کانون که در منطقه‌ی آیِش‌بُن این شهرستان آماده‌ی بهره‌برداری شده نیز در زمینی به مساحت 759 متر مربع با زیربنای 1293 مترمربع و اعتبار یک میلیارد و 50 میلیون احداث شده که در طبقه همکف این ساختمان نیز یک کتاب‌خانه باز و سه کارگاه هنری تعبیه شده و کارگاه‌های آموزش تخصصی نجوم، قصه‌گویی، خوشنویسی، سفال، نمایش عروسکی و... برای کودکان و نوجوانان نیز در طبقات بالایی قرار دارد.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: با حمایت مسوولان استانی شاهد به بهره‌برداری رسیدن دو مرکز سیار دیگر نیز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران تا پایان سال94 باشیم.
 در این آیین هم ‌چنین محمد‌ناصر زندی فرماندار چالوس نیز ضمن تبریک  سی و هفتمین سال‌روز  پیروزی انقلاب اسلامی گزارش کوتاهی از طرح‌های آماده بهره‌برداری در این ایام ارایه کرد و راه‌اندازی دو مرکز فرهنگی کانون در این منطقه را بسیار ارزش‌مند و با اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد از این پس هر روز شاهد رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان این شهرستان باشیم.
هم‌چنین قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران این طرح‌ها از مسوولان کانون و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست نسبت به تامین نیروی انسانی مورد نیاز این دو مرکز اقدامات لازم را صورت دهند تا شاهد بهره‌مندی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان از خدمات کانون باشیم.
وی با اشاره به این‌که افتخار می‌کنم عضو خانواده کانون بوده و هستم افزود: تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا در کمیسیون تلفیق مجلس از حقوق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت کنم.
تجلیل از مسوولان اجرایی این دو پروژه فرهنگی از سوی کانون، اجرای نمایش عروسکی «لولوی قشنگ من» توسط اعضای دختر مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون چالوس، شعر‌خوانی عضو روشندل کانون و نمایش نماهنگی از مراحل ساخت این دو مرکز از دیگر برنامه‌های آیین گشایش مراکز کانون در شهرستان چالوس بود.