کد خبر: 254095
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
درخشش کانون یزد در رقابت‌های رباتیک ایران

اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره 3 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد، در میان برترین‌های رقابت‌های رباتیک ایران اپن 2016 تهران شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره 3 کانون یزد در این مسابقه، بعد از سه روز رقابت فشرده در لیگ‌های مختلف رباتیک، مقام چهارم ربات امدادگر و مقام ششم بخش ربات نمایشگر را کسب کردند.
هم‌چنین، در لیگ نمایش دانش‌آموزی، تیم آریانا از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد رتبه طرح و ایده 2 را به دست آورد.
دو تیم رباتیک از اعضای کانون یزد نیز متشکل از 10 نفر از دو لیگ امدادگر و نمایشی به رقابت پرداختند.
در این رقابت‌ها علیرضا کارگر به عنوان مربی فنی، و مصطفی حدادی به‌عنوان مربی، اعضا را همراهی کردند. همچنین زهرا اتحادی مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی 3 کانون یزد کار طراحی غرفه کانون در محل برگزاری این مسابقه ها را برعهده داشت.
یازدهمین دوره‌ مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران با عنوان (Iran open) با حضور تیم‌های داخلی و خارجی - که بزرگ‌ترین عرصه‌ی رقابت‌های رباتیک کشور محسوب می‌شود - از تاریخ 18 تا 20 فروردین 1395 به همت و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد، کمیته‌ ملی روبوکاپ ایران و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در محل نمایشگاه‌های تهران برگزار شد.
مراسم پایانی و معرفی برترین‌های یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی آزاد ایران، شامگاه جمعه با حضور تیم‌های شرکت کننده و مهمانان ایرانی و خارجی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
در یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران، 320 تیم از ایران و 14 کشور خارجی در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی از 18 تا 20 فروردین 1395، به رقابت پرداختند.
گفتنی است، اعضای کانون یزد، امسال برای سومین سال متوالی است که در مسابقات حضور داشتند.
 

برچسب‌ها