پنج مرکز کانون کردستان راه‌اندازی شد

آیین گشایش 5 مرکز جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در مریوان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در جریان سفر مقام معظم رهبری در سال 1388 به استان کردستان، 22 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به ساخت و راه‌اندازی 5 مرکز جدید کانون در شهرهای صاحب، موچش، بانه و مریوان اختصاص پیدا کرد که این مراکز روز 21 اردیبهشت 1395 درهای خود را به روی کودکان و نوجوانان این شهرها گشودند.
در این میان مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مریوان - یکی از همان مراکز جدید - محل برگزاری آیین گشایش این مراکز بود که در آن معاون توسعه و منابع انسانی و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز حضور داشتند.
فریدون واحدی معاون توسعه و منابع انسانی کانون در آیین بهره‌برداری از این مراکز در استان کردستان با تاکید بر توسعه عدالت فرهنگی گفت: محرومیت‌زدایی فرهنگی از اولویت‌های کانون در سطح کشور است.
وی افزود: امروز فقر فقط فقر اقتصادی نیست بلکه فقر فرهنگی هم است و تلاش برای رفع محرومیت و فقر فرهنگی نه تنها اهمیت کمتری از فقر اقتصادی ندارد بلکه مهم‌تر هم هست و ما برای توسعه و بهره‌مندی کودکان و خانواده‌های مناطق محروم از محصولات فرهنگی، تمام تلاش و اهتمام خود را به کار خواهیم گرفت.
معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در این مراسم گفت: امروز در سال‌روز سفر مقام معظم رهبری چهار مرکز ثابت در شهرستان‌های موچش، صاحب، بانه، مریوان و کتاب‌خانه سیار روستایی بانه از محل سفرهای پر خیر و برکت مقام معظم رهبری و عنایت وی‍ژه ایشان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: امروز وجود دانشمندان ناب یکی از نشانه‌های برتری قدرت یک سرزمین است و برای رسیدن به چنین قدرتی هم‌چنان به توسعه مراکز فرهنگی هنری و کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری نیاز است.
وی گفت: توسعه کتاب‌خانه‌های سیار روستایی به ویژه در روستاهای مرزی و کم برخوردار از امکانات کتاب‌خانه‌ای، در دستور جدی متولیان کشوری کانون قرار دارد.
واحدی یکی از نیازمندی‌های کودکان و نوجوانان امروزی را ایجاد انگیزه و شور و نشاط در بین آن‌ها دانست و یادآور شد: شادی و نشاط، حق کودکان این سرزمین است.
وی در پایان گفت: از همه مسوولان شهرستانی و استانی و همه کسانی که ما را یاری کردند - که این مراکز به ثمر بنشیند - تشکر می‌کنم و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه بیشتر مراکز کانون و توسعه فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان این سرزمین باشیم .
بر اساس این گزارش علاوه بر راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی بانه، مرکز شماره 2 کانون بانه نیز در زمینی با زیربنای 584 مترمربع، مرکز فرهنگی هنری شماره 2 کانون مریوان با زیربنای 584 مترمربع، مرکز فرهنگی هنری کانون «صاحب» با زیربنای 294 مترمربع و مرکز فرهنگی‌هنری کانون موچش هم با زیربنای 294 مترمربع احداث شده که تمامی این مراکز دارای سالن نمایش و سینما، سالن مطالعه، کلاس‌های آموزشی و بخش‌های مختلف فرهنگی است.