ظرفیت نجات بشریت در نهاد هر کودک وجود دارد

استاندار کرمانشاه گفت: به اعتقاد فیلسوفان بزرگ اگر ظرفیت‌های موجود در نهاد انسان از کودکی به درستی هدایت شود تولد هر کودک سند امضا شده‌ای است که می‌تواند بشریت را نجات دهد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اسدالله رازانی در آیین آغاز به کار مجتمع بزرگ فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در غرب کشور با بیان این مطلب افزود: در مورد مباحث تربیتی کودکان در مبانی دینی، تجربی و فلسفی بسیار محکمی وجود دارد که در باره آن‌ها بسیار می‌توان سخن گفت.
وی اضافه کرد از آن‌جایی که به تعبیر قرآن کریم انسان به عنوان خلیفه و جانشین خدا در زمین است و خدا از روح خود در او دمیده است این مقام بزرگی است، پس انسان از ظرفیت‌های عظیمی برخوردار است که اگر خوب شناسایی و تربیت شود قادر خواهد بود جهان را متحول کند.
استاندار کرمانشاه در ادامه با قدردانی از مسوولان ستادی و استانی که در ساخت و راه‌اندازی این مجتمع که هدیه مقام معظم رهبری به کودکان این شهر است اهتمام داشته‌اند گفت: من خودم در دوران کودکی عضو کتاب‌خانه کانون در شهر خرم‌آباد لرستان بوده‌ام و ضمن آگاهی کامل از تاثیر فعالیت‌های آن همواره نگاه مثبتی به این مجموعه دارم.
وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: بسیاری از بزرگان عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، هنری و... کشور، از مجموعه کانون پرورش یافته‌ و به جایگاهی که شایستگی آن‌ را داشته‌ رسیده‌اند که این موضوع گواه آن است که این نهاد فرهنگی  یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین‌ها در تربیت و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان است.
رازانی در ادامه با اشاره به پژوهش‌های صورت گرفته برای آسیب‌شناسی اُفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه یادآور شد: این مشکل نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر در حوزه مباحث کودکان و نوجوانان مسیر را درست طی نکرده‌ایم.
وی در پایان با بیان این‌که رشد و توسعه‌ی بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور تنها با تقویت حوزه فرهنگی ممکن می‌شود اظهار میدواری کرد: با توجه ویژه تمامی مسوولان سیاست‌گذاری و اجرایی کشور به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حمایت بیشتر از این مجموعه‌های فرهنگی بتوانیم در آینده اوضاع بهتری را شاهد باشیم.
مجتمع فرهنگی‌هنری بزرگ غرب کشور روز 30 اردیبهشت با حضور مدیرعامل و مدیران‌کل ستادی کانون و جمعی از مسوولان استانی و خانواده‌ها با استقبال کودکان و نوجوانان در پارک معلم شهر کرمانشاه فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.