توسعه دانش زیست‌ محیطی کودکان خوزستان با همکاری دو دستگاه

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان در جهت توسعه دانش زیست‌ محیطی کودکان و نوجوانان همکاری‌های خود را گسترش می‌دهند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در نشست مشترک کانون استان خوزستان و سازمان حفاظت محیط‌زیست استان بر مشارکت و توسعه برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مسیر حفاظت از محیط‌زیست استان تأکید شد.
احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیرکل محیط‌زیست استان خوزستان در این نشست گفت: تنوع برنامه‌های آموزشی و تربیتی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان فرصتی مناسب برای انتقال دانش زیست ‌محیطی به کودکان است و به همین منظور اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان آمادگی دارد تا در زمینه تجهیز کتاب‌خانه‌های استان به کتاب‌های زیست‌محیطی اقدام کند.
وی در ادامه با اشاره به این‌که اداره‌کل محیط‌زیست استان می‌تواند در سایر زمینه‌ها با انجام مطالعات کارشناسی از همه ظرفیت‌های خود در مراکز کانون استفاده کند تأکید کرد: در این خصوص می‌توان با تنظیم تفاهم‌نامه در مسیر معرفی مناطق، آشنایی مربیان و کودکان و نوجوانان با فعالیت‌های محیط‌زیست، برنامه‌های بازدید از مناطق و دیدن حیات‌وحش، به‌صورت برنامه‌ای مدون برای تمام سال حرکت کرد.
هم‌چنین در این نشست مدیرکل کانون استان خوزستان اظهار کرد: کانون آمادگی دارد تا با همکاری اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی را در مسیر توسعه دانش کودکان و نوجوانان پیرامون محیط‌زیست استان و فرهنگ‌سازی حفاظت از این موهبت الهی اجرا کند.
غلامرضا شنبدی در ادامه با اشاره به این‌که کانون استان خوزستان با داشتن 58 مرکز ثابت، سیار و پستی در شهرهای مختلف استان بیش از 40 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی را برای بچه‌های هفت تا 17 سال اجرا می‌کند خاطرنشان کرد: اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری می‌توانند سفیران ترویج فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست استان در خانواده‌ها و جامعه باشند.
شنبدی با تأکید بر آمادگی کانون برای انعقاد تفاهم‌نامه با این اداره‌کل در پی فرهنگ‌سازی برای حفاظت از محیط‌زیست استان یادآور شد: بدون شک همکاری کانون و این اداره‌کل می‌تواند عاملی اثرگذار در ترویج فرهنگ آشنایی با محیط‌زیست و روش‌های حفظ آن باشد.
در پایان از سوی مدیرکل محیط‌زیست استان خوزستان تابلوی «گوزن زرد ایرانی» به‌ عنوان یکی از نمادهای حیات‌وحش استان به مدیرکل کانون خوزستان اهدا شد.