فرماندار بیرجند: قدر کانون را بدانید

فرماندار بیرجند به اعضای مراکز کانون توصیه کرد شرایطی را که امروز برای حضور آن‌ها در کانون فراهم شده قدر بدانند چرا که در بزرگ‌سالی به تأثیر و اهمیت آن پی می‌برند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، علی ناصری در حاشیه بازدید از مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک و سه کانون بیرجند و دیدار با اعضای موفق این مراکز در نخستین روزهای آغاز فصل تابستان گفت: آن‌چه امروز شاهد آن بودم بیان‌گر این است که اعضای کانون آن‌قدر توان‌مندند که هر کدام می‌توانند خودشان یک مربی باشند که به هم‌سن و سالان خود آموزش دهند.
وی با اشاره به این‌که این توان‌‌مندی بچه‌ها حاصل وقت‌گذاری مربیان برای کودکان و نوجوانان است افزود: من خودم یکی از اعضای قدیمی کانون هستم و معتقدم کانون با آموزش‌های هدف‌مند، نقش مؤثری در شکل دهی افکار، توان‌مندی و خلاقیت کودکان و نوجوانان دارد.
وی که از نزدیک در جریان چگونگی برپایی کارگاه‌های تابستانی در کانون بیرجند قرار می‌گرفت در ادامه خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد هنرمند و موفق در عرصه‌های هنری، تئاتر و سینما یا از کانون شروع کرده‌اند و یا با کانون همکاری داشته‌اند و امروز در بهترین موقعیت‌های فردی و اجتماعی در جامعه خدمت می‌کنند.
فرماندار بیرجند با اشاره به سابقه‌ی خوب کانون در بین خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان گفت: کانون محلی است که لازم است سرمایه‌گذاری بیش‌تری در آن صورت گیرد و مسوولان نیز باید حمایت  بیشتری از آن داشته باشند تا زیر ساخت‌ها بر اساس نیاز تقویت شود و کودکان و نوجوانان بیشتری بتوانند از خدمات فرهنگی کانون استفاده کنند.
ناصری با بیان این‌که یکی از وظایف اصلی کانون شکوفایی خلاقیت است، گفت: وقتی بچه‌ها با خاطری آرام وارد کانون می‌شوند و خلاقیت‌های خود را در فضایی خارج از درس و مدرسه شکوفا می‌کنند، ذهن‌شان برای پذیرش مطالب درسی نیز آماده می‌شود.
وی با اشاره به نقش مثبت کانون در فراهم کردن زمینه‌ی یادگیری بهتر کودکان و نوجوانان تأکید کرد: مربیان این ‌مجموعه می‌توانند به رفع مشکلات یادگیری و اجتماعی بچه‌ها کمک کنند.
فرماندار بیرجند در ادامه خطاب به اعضای مراکز کانون بیرجند گفت: نقطه آغاز موفقیت همین جاست، قدر کانون را بدانید، همیشه اعضای کانون حضور متفاوتی در میان هم‌سن و سالان خود داشته‌اند و این تفاوت را شما حتی در دانشگاه احساس خواهید کرد.
به گفته‌ی وی کانون کمبود وقت خانواده‌ها را در زمینه اوقات فراغت کودکان و نوجوانان پر می‌کند و اگر بخواهیم فرزندان‌مان از نظر فرهنگی رشد بیشتری پیدا کنند باید برنامه‌ریزی داشته‌باشیم چرا که آینده کشور در دستان همین بچه‌های امروز است.
فرماندار بیرجند در پایان برنامه‌ی بازدید خود از مراکز شماره یک و سه کانون بیرجند از زمین اختصاص یافته برای ساخت مرکز فرهنگی هنری شماره 4 بیرجند، واقع در شمال شهر بیرجند نیز دیدن کرد و قول داد برای رفع برخی مشکلات مراکز و تخصیص اعتبار برای آن‌ها اقدام‌های لازم را انجام دهد و نیز در صورت امکان بخشی از خانه فرهنگ خیابان شعبانیه بیرجند را به فعالیت‌های کانون اختصاص دهد.
در این بازدید‌ها هم‌چنین طاهره حمیدی مدیرکل کانون خراسان جنوبی نیز گزارشی از فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سطح استان به ویژه در شهر بیرجند ارایه کرد و گفت: دیدارهای مسوولان با کودکان احساس تعلق آن‌ها را با کودکان بیشتر و آن‌ها را امیدوار به فراهم شدن زمینه‌های بیشتر بهره‌مندی از خدمات فرهنگی هنری کانون می‌کند .
حمیدی افزود: کانون با داشتن مربیان توان‌مند و متخصص در مراکز فرهنگی‌هنری تلاش می‌کند تمامی فعالیت‌ها با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی و تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه صورت گیرد.