درناهای کاغذی کودکان سردشت تقدیم به موزه صلح

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سردشت استان آذربایجان غربی، اولین شهر شیمیایی جهان، 118 درنای کاغذی را به یاد 118 شهید شیمیایی این شهر به موزه صلح تقدیم می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این فعالیت که با همکاری انجمن مصدومین شیمیایی اجرا می‌شود، اعضای کانون سردشت روزهای 5 و 6 تیر 1395 اقدام به ساخت 118 درنای کاغذی کردند.
بر این اساس، بچه‌ها، به همراه این پرنده‌های نمادین صلح، روز دوشنبه در ویژه‌برنامه بزرگ‌داشت بمباران شیمیایی سردشت که با حضور مسوولان کشوری و لشکری برگزار شد، حضور یافتند و درناهای کاغذی خود را از سوی انجمن مصدومین شیمیایی به موزه صلح کشور ارسال کردند.
اجرای نمایش صلح از دیگر برنامه‌هایی بود که از سوی اعضای کانون این شهرستان، در ویژه‌برنامه بزرگ‌داشت بمباران شیمیایی سردشت، اجرا شد.
سردشت از شهرهای کردنشین استان آذربایجان غربی است، که در جنوب غربی این استان و امتداد جنوبی ارومیه قرار دارد و با شمال کشور عراق همسایه ‌است.
نیروی هوایی عراق 7 تیر 1366 با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پر ازدحام شهر سردشت را بمباران کرد.
در این حمله 118 نفر از ساکنان غیرنظامی شهر به شهادت رسیدند و 8 هزار تن دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند.