معرفی برگزیدگان جشنواره رضوی در همدان و سیستان و بلوچستان

برگزیدگان مرحله‌ی ‌استانی چهاردهمین جشنواره‌ی بین‌المللی امام رضا(ع) کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌های سیستان و بلوچستان و همدان معرفی شدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از میان 840 اثر ارسالی به دبیرخانه رضوی کانون استان سیستان و بلوچستان، «نقاشی رضوی» با 216 و «قصه‌گویی رضوی» با 16 اثر بیشترین و کمترین تعداد آثار را شامل ‌شدند.
هم‌چنین در بخش «داستان کوتاه رضوی» 173 اثر، «کاردستی رضوی» 157 اثر، «شعر رضوی» 108 اثر و موضوع‌های «خوشنویسی رضوی» و «نشریه نگاری رضوی» به ترتیب با 86 و 84 اثر در رتبه‌های بعدی تعداد آثار قرار داشتند.
بر این اساس، از میان آثار ارسال شده، تعداد 114 اثر به دبیرخانه‌ی مرکزی این جشنواره در تهران، ارسال شد تا مورد بررسی داوران کشوری قرار گیرد.
در عین حال، اعضای دختر مراکز فرهنگی هنری کانون سیستان و بلوچستان نیز با 701 اثر بیشترین حجم آثار تولیدی را به خود اختصاص دادند و پسران با 139 اثر در رتبه‌ی دوم قرار گرفتند.
هم‌چنین، کودکان با خلق 629 اثر، در برابر 211 اثر نوجوانان، پیشتاز این رویداد فرهنگی و هنری در استان سیستان و بلوچستان، بودند.
بر اساس این خبر، از میان 1100 اثر رسیده به کانون همدان نیز، 216 اثر به مرحله کشوری جشنواره امام رضا (ع) ارسال شد.
این آثار در بخش‌های قصه‌گویی، نشریه‌نگاری، معرفی شخصیت، کاردستی، شعرسرایی، داستان‌نویسی، نقاشی و خوشنویسی با موضوع رضوی به مرحله داوری کشوری فرستاده شد.
بر اساس این گزارش، در بخش قصه‌گویی 5 اثر، نشریه نگاری 11 اثر، معرفی شخصیت 4 اثر، کاردستی 12 اثر، شعر سرایی 16 اثر، داستان نویسی 18 اثر، نقاشی 94 اثر و خوشنویسی 56 اثر، داوری استانی شده‌‌اند.
برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با تکیه بر «متانت» و «سخاوت» دو ویژگی اخلاقی آن امام همام اجرا می‌شود.
گفتنی است فراخوان کامل مسابقه‌های کارگروه کودک و نوجوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) از سوی کانون، با 8 موضوع «کاردستی»، «شعرسرایی»، «خوش‌نویسی»، «نقاشی»، «داستان‌نویسی»، «معرفی شخصیت»، «قصه‌گویی» و «نشریه‌نگاری» در پایگاه اطلاع رسانی کانون به نشانی www.kanoonnews.ir منتشر شده است.