کودکان سیاهکلی دنیای بدون کیسه‌های پلاستیکی را نقاشی کردند

مسابقه‌ی نقاشی با موضوع «کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی» در مرکز فرهنگی هنری سیاهکل کانون گیلان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مسابقه به منظور نهادینه‌کردن فرهنگ‌ مصرف‌ درست، هم‌چنین تشویق مخاطبان و خانواده‌ها به استفاده از مواد قابل‌بازیافت به مرحله‌ی اجرا درآمد.
طی این ویژه برنامه که با‌همکاری اداره محیط‌زیست، گروه‌های‌ مردم نهاد فعال در حوزه‌ی فعالیت‌های زیست محیطی و هنرمندان صدا و سیمای مرکز گیلان برگزار‌شد، بیش از150 کودک سیاهکلی دنیای بدون مواد ‌پلاستیکی را با نگاهی کودکانه به‌ تصویر ‌کشیدند.
بر همین اساس، جعفر‌میرزایی رییس اداره محیط زیست ‌بخش سیاهکل ضمن قدردانی از تلاش‌های‌مسوولان کانون پرورش فکری گیلان برای فرهنگ‌سازی و انتقال آموزه‌های سازنده به کودکان و نوجوانان در قالب فعالیت‌های خلاقانه و هدفمند گفت: حفظ و صیانت از نعمت‌های خدادادی از‌ رسالت‌های تمامی افراد جامعه است و برای فرهنگ‌سازی نیز آموزش آینده‌سازان بایستی از اولویت‌ها باشد.
قدردانی از همراهی مسوولان و خانواده‌ها برای افزایش‌گستره‌ی فعالیت‌های خلاقانه و کتاب‌محور کانون که از سوی مربی مسوول کانون سیاهکل صورت‌ گرفت از‌جمله بخش‌های این ویژه‌برنامه بود و در ادامه سمیه رنجبر پیرامون فعالیت‌ها و اهداف پیش‌روی این مرکز فرهنگی هنری مطالبی را ارایه کرد.
برگزاری مسابقه‌ی حضوری که با اجرای مجری برنامه‌های کودک شبکه استانی باران همراه بود، دیگربخش این ویژه‌برنامه‌ به‌شمار ‌می‌رفت و در پایان، کودکان شرکت کننده با اهدای جایزه تقدیر شدند.