پیام هنر و ادبیات، رسیدن به اخلاق نیکوست

مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون نتیجه دوستی با هنر و ادبیات برای کودکان و نوجوانان را رسیدن به اخلاق نیکو و حسنه دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسین علیجانی در جمع کارکنان، کارشناسان و مربیان پاره وقت ادبی و هنری کانون استان خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: پیام هنر و ادبیات آن است که زندگی انسان بر مدار اخلاق باشد.
 وی افزود ما نیز در کانون تلاش می‌کنیم با همت مربیانی که در زمینه ادبیات و هنر فعالیت می‌کنند، به جایگاهی برسیم که کودکان و نوجوانان صاحبان اخلاق نیکو و مهربانی شوند و مسیر رسیدن به نیکی‌ها در سایه هنر و ادبیات برای‌شان ترسیم شود. 
علیجانی در ادامه خاطر نشان کرد: تجربه کردن، یورش بردن به ناشناخته‌ها است و باید زمینه را فراهم کرد تا مربیان و اعضا به سمت ناشناخته‌ها بروند و به کشف تازه‌ها بپردازند.
وی ادامه داد: کشف برخی از تازه‌ها، مسیر زندگی انسان را تغییر می‌دهد و حضور کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های هنری و ادبی، تجربه‌های متفاوتی را در سطح مراکز فرهنگی هنری کانون کشور به ثبت می‌رساند که حاصل آن ارتقای مهارت‌های اجتماعی و فردی کودکان و نوجوانان است.
مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کودکان و نوجوانان بهترین ارباب رجوع‌ کانون دانست که شایسته بهترین برنامه‌ریزی‌ها برای رسیدن به زندگی مطلوب هستند.
علیجانی با بیان این‌که اعضای کانون با سنگ بنای ادبیات و هنر به سراغ کتاب‌ها می‌روند، گفت: مربیان باید تمرین کنند تا در کارگاه‌های هنری و ادبی بیشتر با اعضا گفت‌وگو کنند و از آنان بخواهند با توجه به علایق خودشان برای کارگاه‌های هنری و ادبی پیشنهاد بدهند.
وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: کانون همانند باغچه‌ای است که در آن گل‌های خاص پرورش پیدا می‌کند و هنگامی که بچه‌ها وارد کانون می‌شوند باید باور داشته باشند، کانون دنیای عجیب، رنگارنگ و سهم بزرگی در شکوفایی استعدادها و توان‌مندی‌های آنان دارد.
مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون با اشاره به سخنان ائمه معصومین(ع) درباره خرد جمعی گفت: بهره‌مندی از خرد جمعی و اجرای برنامه‌های متنوع گروهی به ویژه خارج از فضای کانون می‌تواند نقش بسیار مؤثری در خلاقیت اعضا داشته باشد.
علیجانی تأکید کرد: همه با هم باید برای معرفی توان‌مندی‌های کانون و ارایه گزارش موفقیت‌های اعضای در عرصه‌های کشوری و بین‌المللی به مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم تلاش کنیم و اهالی هنر را به کانون دعوت کنیم تا بدانند کانون کجاست و چه می‌کند.
 طاهره حمیدی مدیرکل کانون پورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این نشست ضمن خیر مقدم به کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور گفت: استان خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور مهد علم، فرهنگ و هنر است و در طول زمان مشاهیر و بزرگان بی‌شماری را در دامان خود پرورده است.
 مدیر کل کانون خراسان جنوبی اضافه کرد: اگرچه کودکان و نوجوانان این سرزمین در استانی کویری زندگی می‌کنند، اما در کنار مربیان توان‌مند و با انگیزه کانون به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده‌اند.