کودکان کرمانشاهی حامی درختان بلوط می‌شوند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به منظور جلوگیری از نابودی درختان بلوط دبیرخانه دایمی حمایت از این درختان، تشکیل می‌دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور کانون، رضا موزونی مدیر‌کل کانون استان کرمانشاه، با اعلام این خبر گفت: با توجه به آتش‌سوزی‌های گسترده و مکرر در جنگل‌های بلوط استان کرمانشاه و از بین رفتن درختان فراوان و با هدف آموزش صیانت و مقابله با آتش‌سوزی و فرهنگ‌سازی در بین کودکان این دبیرخانه راه‌اندازی خواهد شد.
مدیرکل کانون کرمانشاه با مطرح کردن این پیشنهاد در جلسه شورای فرهنگی کانون استان و با حضور اعضای این شورا، افزود: توجه به حفاظت از درختان بلوط، هرسال نسبت به سال‌های گذشته، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و این امر، در تابستان، به خاطر افزایش دمای هوا و احتمال آتش‌سوزی، بیشتر از سایر فصول سال لازم است.
موزونی، همچنین از طرح پیشنهادی آموزش کودکان و نوجوانان برای حفاظت و نگهبانی از درختان بلوط خبر داد و افزود: کار فرهنگی، کار پیش‌گیری است. آینده بشر سخت به خطر افتاده و اگر کاری نکنیم برای خودمان، خانواده‌ها و فرزندان و... همه ما دچار مشکل خواهیم شد. باید به آفرینش کمک کنیم. هدف ما این است که با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، حمایت از درختان بلوط را به صورت گسترده‌ای در سطح استان و کشور انجام دهیم.
وی از اعضای جلسه شورای فرهنگی خواست تا ایده‌های جذاب فرهنگی با موضوع درختان بلوط را با جدیت پی‌گیری و با هدف حمایت از این درختان و جلوگیری از تخریب آن‌ها، برنامه‌های متناسب فرهنگی، هنری و ادبی را برنامه‌ریزی کنند.