آشنایی نوجوانان گیلانی با فرهنگ بومی و محلی همدان

در اردوی فرا استانی «از دریا تا هگمتانه» کانون پرورش فکری گیلان، نوجوانان با فرهنگ‌ بومی و محلی استان همدان آشنا شدند.

به ‌گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل ‌کانون گیلان در مراسم پایانی اردوی فرا استانی اعضای کانون این استان ضمن قدردانی از عوامل اجرایی اردو، نوجوانان را سازندگان فردای جامعه اسلامی دانست و پیشرفت کشور را نیازمند همت و پشتکار نوجوانان خواند.
علی پورحسن هدف از برگزاری این فعالیت گروهی را آشنایی بیشتر با فرهنگ‌ بومی، محلی و آیینی دانست و از اعضای کانون خواست تا ضمن آشنایی با شخصیت‌های بزرگ همدان و مطالعه سیره و شیوه‌ی زندگی آنان، در مسیر رشد و بالندگی حرکت‌ کنند.
محمد‌رضا جوادی مدیرکل ‌کانون استان همدان نیز در این آیین خاطرنشان ‌کرد: ایران اسلامی دارای خرده فرهنگ‌های متنوعی است و برگزاری چنین اردوهایی موجب‌ می‌شود اعضای نوجوان تجربه‌های جدیدی کسب کنند و با کوله‌باری از تجارب ارزش‌مند به استان خود باز گردند.
در ادامه این مراسم اعضای کانون گیلان به خوانش ‌شعر، اجرای نمایش آیینی و موسیقی، معرفی شخصیت ‌پرداختند و ‌هدیه‌های خود را از مسوولان دریافت‌ کردند.
بازدید از نمایشگاه‌ آثار اعضای مراکز فرهنگی هنری با موضوع «معرفی سرزمین من» بخش‌ پایانی این آیین بود.
گفتنی است این اردو با حضور 50 نفر از اعضای فعال و کتاب‌خوان کانون استان گیلان به مدت چهار روز با هدف ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی با محوریت طبیعت گردی (آشنایی با فرهنگ، تاریخ و طبیعت استان همدان) برگزار شد.