آغاز ساخت چهارمین مرکز کانون بیرجند در آینده نزدیک

کارساخت چهارمین مرکز فرهنگی‌هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند در استان خراسان‌جنوبی با اعتباری بالغ بر 210 میلیون تومان به زودی آغار می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طاهره حمیدی با اعلام این خبر گفت: کودکان و نوجوانان منطقه مهرشهر در شهرستان بیرجند بیش از سه سال است که منتظر آغاز ساخت و راه‌اندازی چهارمین مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.
مدیر‌کل کانون خراسان‌جنوبی افزود: به دلیل آغاز نشدن کار ساخت این مرکز در سه سال گذشته اداره‌کل مسکن شهرسازی این استان درخواست برگشت زمین واگذار شده را کرده بود که با پی‌گیری‌هایی که صورت گرفت توانستیم زمین تحویل شده به کانون را به عنوان مرکز شماره چهار کانون بیرجند حفظ کنیم.
حمیدی با بیان این‌که منطقه‌ی مهرشهر بیرجند دارای بیش از چهار هزار دانش‌آموز است، یادآور شد: پس از بازدید فرماندار از فعالیت‌های تابستانی مراکز کانون بیرجند و حضور در محل زمین واگذارشده که بیش از 1700 مترمربع مساحت دارد، مبلغ 210 میلیون تومان از محل اعتبارات فرمانداری و استانداری را برای ساخت این مرکز در اعتبارات سال 1395 پیش بینی کردیم و قرار شد این پروژه فرهنگی طی سه سال به اتمام برسد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: شهرستان بیرجند با بیش از 35 هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی که می‌توانند از خدمات کانون بهره مند شوند، تنها دارای 3 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت است و تلاش برای توسعه مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار از اولویت‌های مهم کانون خراسان‌جنوبی در سال 1395 به شمار می‌رود.
حمیدی با اشاره به این‌که نخستین مرکز فرهنگی‌هنری کانون در بیرجند سال 1355 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: افزایش تعداد مراکز فرهنگی هنری ثابت در استان از مطالبات خانواده‌ها و مسؤولان است.
استان خراسان‌جنوبی در حال حاضر دارای 12 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت است و خدمات خود را برای بیش از 24 هزار عضو کودک و نوجوان ارایه می‌دهد.