کد خبر: 259082
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
آثار اعضای کانون بر صحنه‌ی تئاتر شهر

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک بخش «نوجوان و عروسک» را به اجرای اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اختصاص داد.

به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و امور‌بین‌‌الملل کانون، هم‌زمان با برگزاری جشنواره نمایش عروسکی تهران، اعضای نوجوان مراکز کانون امکان اجرای نمایش‌های کتاب‌خانه‌ای را در تئاتر شهر به دست آوردند.
بر اساس این گزارش، از روز اول جشنواره تاکنون چهار نمایش به اجرا در آمده است، روزهای سوم و چهارم شهریور نیز مخاطبان می‌توانند به تماشای سه نمایش دیگر بپردازند.
«اگه گربه رو ببینم»، «پهلوان کچل عاشق می‌شود»، «تاج وارونه»، «خال پادشاه»، «هتی هیس هیس»، «نمکی بلا و دیو ناقلا» و «شلبی تنها نرو» عنوان نمایش‌هایی است که در این جشنواره حضور داشته و دارند.
به گفته‌ی عذرا امامی کارشناس هنرهای نمایشی استان تهران از چندی پیش و با انتشار فراخوان جشنواره، کانون استان تهران تصمیم گرفت تا امکان حضور اعضای خود را در این جشنواره فراهم کند: «خوشبختانه مرضیه برومند به عنوان دبیر جشنواره و بنفشه بدیعی به عنوان مشاور وی با طرح موافقت کردند و بخش «نوجوان و عروسک» به جشنواره اضافه شد. در این بخش تنها هفت گروه حاضر هستند که همگی اعضای کانون‌اند و آثار آنان چند بار مورد بازبینی قرار گرفته است.»
او در توضیح فرآیند آماده‌سازی این آثار گفت: «ما کاری خارج از دستورالعمل‌ها و برنامه‌های کانون نداشته‌ایم و آنچه که در جشنواره‌ی نمایش عروسکی ارایه‌ کرده‌ایم همان فعالیت‌های کتاب‌خانه‌ای است که در حالت عادی نیز در مراکز صورت می‌‌گیرد.»
سرپرست بخش «نوجوان و عروسک» در توضیح عدم حضور مراکز دیگر استان‌ها گفت: «به دلیل آن‌که این طرح خارج از دستور بود و امکانات مالی آن فراهم نشد متاسفانه نتوانستیم فراخوانی عمومی را منتشر کنیم و این فرصت تنها در اختیار اعضای کانون تهران قرار گرفت. با این حال در جلسه‌ها تاکید ما بر این بود که شرایط یکسانی برای تمام استان‌ها فراهم شود که امیدوارم در صورت استمرار طرح از سوی جشنواره به آن پایبند خواهیم بود.»
امامی با استقبال مراکز و اعضا از حضور در این جشنواره گفت: «قطعا اعضا بسیار خوشحال بودند. از طرفی ما این امکان را فراهم کردیم که این اعضا بتوانند آثار دیگری را در جشنواره ببینند و در فضای حرفه‌ای‌تر این هنر قرار بگیرند. آنچه قابل ذکر است فروش بلیت برای اجرای اعضا بود که حتی خانواده‌ی بچه‌ها و مربیان نیز به این امر حرفه‌ای توجه داشتند و جهت دیدن نمایش‌ها بلیت‌ها را خریداری کردند.»
بر اساس این گزارش روز سوم شهریور قرار است در ساعت 16:30 و 19 دو نمایش، «هتی هیس هیس» و «شلبی تنها نرو» به نمایش در آیند.
در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک که کار خود را از اول شهریور آغاز کرده است و تا هفتم شهریور ادامه دارد نمایش‌هایی در قالب تئاتر صحنه‌ای و خیابانی به اجرا درخواهند آمد.