هدایت کودکان و نوجوانان به سوی کارآفرینی

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و سازمان مدیریت صنعتی استان هرمزگان به منظور هدایت بچه‌ها به سوی کارآفرینی و تقویت اعتماد به نفس آن‌ها همکاری‌ مشترک می‌کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمد کاظم پرنیان مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی این استان در نشست با مدیرکل کانون هرمزگان با تاکید بر این موضوع گفت: با توجه به این‌که فراگیری علم و دانش در سن کودکی از اهمیت بالایی برخوردار است تصمیم گرفتیم مبانی کارگروهی و کارآفرینی را به روش‌های خلاق به کودکان و نوجوانان آموزش دهیم.
وی افزود: معتقدیم که کودکان و نوجوانان امروز مدیران فردایند بنابراین باید تلاش کنیم از همین دوران با مباحث مدیریتی آشنا شوند و با به‌کارگیری آن‌ها در زندگی روزمره و انجام امور اجتماعی به این مهارت دست یابند.
پرنیان خاطر نشان کرد: در این طرح قصد داریم حوزه‌های مختلف مدیریت مانند مدیریت مالی، پس‌انداز، محیط زیست و ... را با استفاده از کارگروهی آموزش دهیم و در این مسیر از تجربه و توان کارشناسان و مربیان کانون بهره خواهیم برد.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی هرمزگان هم‌چنین خواستار امضای تفاهم‌نامه همکاری با کانون شد و یادآور شد: تلاش خواهیم کرد با تعامل و مشارکت دو سازمان به صورت غیر مستقیم قدرت کار تیمی را به کودکان و نوجوانان بیاموزیم.
وی همچنین استفاده از بخش‌های آموزشی و پژوهشی کانون و بهره‌گیری از توان کارشناسان و مربیان دراجرای این طرح را یکی از بندهای این قرار داد عنوان و اظهار امیدواری کرد که با همکاری کانون بتوانیم در تربیت افرادی موفق برای آینده کوشا باشیم.
ناهید سلیمانی‌احمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از نگاه ویژه مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی به کانون گفت: در مراکز فرهنگی‌هنری کانون بیش‌تر فعالیت‌ها به صورت غیر مستقیم در جهت شناسایی و شکوفایی استعدادهای بچه‌ها انجام می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: مربیان در کانون همواره با برنامه‌ریزی به تقویت استعدادهای فردی و گروهی کودکان و نوجوانان با استفاده از فعالیت‌هایی از قبیل کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، نمایش، بازی، پژوهش، فیلم و... در جهت کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی صورت می‌گیرد.
نشست مشترک همکاری با سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی هرمزگان با حضور کارشناسان سازمان مدیریت صنعتی و کانون هرمزگان در دفتر مدیرکل کانون برگزارشد.