این‌جا هستم تا نظرهای شما را بشنوم

ویژه برنامه‌ی ادبی «دو پنجره» با حضور نویسنده‌ی کتاب «پریانه‌های لیاسند ماریس» در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طاهره ایبد، نویسنده‌ی این رمان در جمع اعضای مراکز فرهنگی‌هنری زاهدان گفت: حضور در جمع خوانندگان آثارم را دوست دارم چراکه دیدگاه‌ آنان در خلق اثرهای بعدی به من کمک می‌کند.
ایبد در ادامه با بیان این جمله که «من این‌جا هستم تا نظرهای شما را بشنوم» از حاضران دعوت کرد رمانی را که خوانده‌اند نقد کنند.
وی در پاسخ به پرسش یکی از اعضا در خصوص اولین جرقه‌های این رمان در ذهنش گفت: به دنبال انتشار فراخوانی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که طرحی برای نوشتن یک داستان خیالی ارایه دادم و مورد قبول واقع شد. پس از آن به جستجوی فضایی برای داستان، با داستان «جزیره‌ی سیراف» روبرو شدم که یک جزیره‌ی تاریخی در دوران ساسانی بوده و تا مدت‌ها دارای رونق بوده است.
این نویسنده در مورد نحوه‌ی انتخاب شخصیت‌های داستان نیز توضیح داد و گفت: یکی از شخصیت‌های داستان سندباد است که یک ایرانی بوده و مخترع سکان هدایت کشتی است. یا اسم شخصیت لیانا نیز از "لیان" گرفته شده که نام قدیم بوشهر است.
وی در ادامه اضافه کرد: مطالعات فراوانی در مورد آداب و رسوم جنوب کشور انجام داده‌ام که نتیجه‌ی این خواندن‌ها در بخش‌های مختلف این رمان به چشم می‌خورد.
ایبد در مورد نام‌گذاری رمانش این‌گونه گفت: این نام از دو بخش تشکیل شده که بخش نخست آن "پریانه‌ها" است که بخش مثبت شخصیت انسان‌هاست که در مقابل "دیو" قرار می‌گیرد و لیاسند ماریس نیز ترکیبی از سرواژه‌های اسم شخصیت‌های داستان هم‌چون لیانا، سندباد و دیگران است.
ایبد در پایان به بخشی از نمادهای به کار رفته در «پریانه‌های لیاسند ماریس» اشاره کرد و در مورد آن‌ها با اعضا گفت‌وگو کرد.