آموزش حفاظت از محیط زیست ضروری است

مسؤول آموزش پروژه بین‌المللی مشارکتی جنگل و مرتع ایران و ژاپن بر اهمیت آموزش حفاظت از محیط زیست به کودکان به عنوان یک رویکرد اساسی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شوییچی یاماشیتا در نشست همکاری کانون استان چهارمحال و بختیاری و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان گفت: فعالیت‌های کانون در زمینه‌ی آموزش بسیار اثرگذار است چراکه کودکان به عنوان قشر مهمی از جامعه نیازمند آموزش‌های لازم با توجه به چگونگی حفظ و مراقبت از منابع طبیعی و محیط زیست هستند.
این مسوول در ادامه افزود: آموزش برای روستاییان در خصوص حفاظت از منابع طبیعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و حفظ محیط روستا توسط روستاییان از برنامه‌های هدف‌مند این پروژه در استان چهارمحال و بختیاری است.
وی با اشاره به این‌که تاکنون چند روستا در منطقه بازفت شناسایی و تحت آموزش قرار گرفته است، تصریح کرد: آموزش کودکان در مورد حفظ و نگهداری از آب به ویژه حفظ پاکیزگی آن بسیار با اهمیت بوده که در این پروژه به آن تاکید می‌شود.
یاماشیتا در پایان، آموزش کارشناسان منابع طبیعی به عنوان مروجان فرهنگ حفاظت از محیط زیست را پیشنهاد داد و گفت: علاوه بر استفاده از تجربیات مربیان کانون در این زمینه، به کارگیری ابزارها و فعالیت‌های متناسب در امر آموزش می‌تواند باعث ایجاد فرهنگ حفاظت از محیط زیست شود.