امیریان به دیدار کودکان روستایی رفت

داوود امیریان نویسنده کودک و نوجوان در قالب برنامه «فصل خاطره» میهمان کودکان و نوجوانان در ارومیه و روستاهای آن شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نویسنده در سفر خود به کانون استان آذربایجان‌غربی که هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی بود، به دیدار کودکان روستای گوجار در منطقه مرزی ترگور ارومیه رفت.
امیریان که خود یکی از اعضای قدیمی کانون بوده است ضمن تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه و خواندن کتاب‌های متنوع گفت: از 7 تا 17 سالگی عضو کانون بودم و تقریبا تمام کتاب‌های کانون را مطالعه کرده‌ام.
او در جمع کودکان روستایی اظهار داشت: زندگی در روستا، یک حسرت همیشگی برای من است تا جایی‌که کتاب «گردان قاطرچی‌ها» را که یکی از کتاب‌های متفاوت در حوزه ادبیات دفاع مقدس با پس‌زمینه طنز است، پس از دیدن چند قاطر که در جبهه‌ها جهت حمل آذوقه و مهمات به مناطق صعب‌العبور استفاده می‌شد، نوشتم.
نویسنده کتاب «حلزون من گمشده» که در چند حوزه خاطره‌نویسی، ادبیات کودک و نوجوان، رمان، طنز، زندگینامه داستانی شهدا و فیلم‌نامه‌نویسی فعال است، در بخش دیگری از این ویژه برنامه به بیان خاطره های خود از زمان جنگ پرداخت.
در این دیدار کودکان روستایی ضمن ابراز خوشحالی از این‌که داوود امیریان با طی مسافت زیادی در جمع آن‌ها است، سوالات خود را در حوزه نویسندگی جنگ و دفاع مقدس مطرح کردند.
بخش دیگری از برنامه به نشست صمیمی با 80 نفر از اعضای نوجوان انجمن ادبی مراکز ارومیه و دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی بنت‌‌الهدی که در مجتمع شهید رسول فرخی کانون پرورش فکری برگزار شد، اختصاص داشت.
طرح سوال توسط اعضا، ارایه پیشنهادها، خواندن آثار توسط نوجوانان حاضر در برنامه و نقد آن توسط این نویسنده کودک و نوجوان از دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه «فصل خاطره» بود.
این برنامه روز 25 آبان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.