کد خبر: 262991
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کودکان را با خواندن کتاب مانوس کنیم

رضا موزونی نویسنده‌ی کتاب‌های کودک و نوجوان در نشست ادبی کانون سنندج به خانواده‌ها پیشنهاد کرد تا کودکان را با خواندن کتاب بیشتر مانوس کنند.

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نویسنده‌ی کودک و نوجوان با اشاره به این‌که نویسندگان باید علایق کودکان را بشناسند، گفت: آن‌ها باید قواعد کلی و اصول فنی در نوشتن کتاب را رعایت کنند در حقیقت زبان کودکان باشند و ایده و پیام مشخصی را به مخاطبان خود انتقال دهند.
به اعتقاد نویسنده‌ی کتاب «یخی که عاشق خورشید شد» همه باید با کتاب مانوس باشند و خواندن را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهند چراکه کتاب خوب بهترین دوست و راهنما است.
این شاعر و نویسنده، مطالعه‌ی کتاب را بهترین لذت دوران کودکی خود عنوان کرد و گفت: در کودکی علاقه‌ی زیادی به مطالعه داشتم و یکی از موفقیت‌های خود را خواندن کتاب می‌دانم و آن‌چه که برای من در زندگی باقی مانده است کتاب‌هایم هستند.
وی به اعضا پیشنهاد داد دفتری برای نوشتن خاطره‌های روزمره‌ی خود تهیه کنند و از نوشتن خاطره‌های خود نترسند چراکه بسیاری از نوشته‌ها از همین خاطره‌ها شروع می‌شود.
موزونی در ادامه به کودکان و نوجوانان توصیه کرد همیشه کتاب بخوانید و عضو کتاب‌خانه باشید تا همواره به کتاب که دوست همیشگی شما است دسترسی داشته باشید.
به گفته‌ی نویسنده‌ی رمان «عشق و رنج و بلوط» در یک اثر نباید همه‌ چیز را به صورت مستقیم و آشکار به مخاطب بگوییم بلکه باید بخش‌هایی را به عهده‌ی مخاطب خود بگذاریم تا با کمک نمادها و نشانه‌ها به دنبال کشف برود.
وی نظام آموزش و پرورش را مکمل هم دانست و گفت باید این دو مقوله را جدی گرفت زیرا آموزش ما را دانا و پرورش ما را توانا می‌سازد.
وی در پایان به نویسندگان پیشنهاد داد قبل از انتشار کتاب‌ها‌یشان در برنامه‌هایی هم‌چون دو پنجره از بچه‌ها ایده بگیرند چون کودکان و نوجوانان صاحب حق هستند و باید به نویسندگان بگویند از چه بنویسند.
این نشست به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی روز 25 آبان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان برگزار شد.